Doorgaan naar hoofdcontent

Oehoe

Terwijl een boze uil in Noord-Holland de sportvelden onveilig maakte, ging ik (niet voor het eerst) op zoek naar een patroon voor een leuk en lief uiltje om een sleutelhanger van te maken. Ooit haakte ik al een uiltje (zie hiervoor mijn blogbericht It's a boy), maar ik wilde er nu een haken in 3D.

Tijdens mijn zoektocht vond ik veel leuke foto's, maar geen patroon naar mijn zin (lees: één waar ik niet te veel bij na hoefde te denken). Dus bedacht ik zelf een eenvoudig patroontje.


Bij deze schattige uiltjes hoeven we gelukkig niet bang te zijn dat we worden aangevallen. Toch wel een prettige gedachte als ik weer langs de lijn sta bij het hockeyveld.


PATROON UILTJE

Nodig:
3 kleuren katoen
wit katoen
oranje katoen
2 kraaltjes of veiligheidsoogjes
haaknaald 3.0
borduurnaald

OGEN
magische ring

1.       6 v in de ring, sluit de ronde met 1 hv in de 1e v (6)
2.       2 v in iedere v, sluit de ronde met 1 hv in de 1e v (12)
3.       afhechten, knip het uiteinde niet te kort af
4.       naai met het uiteinde het zwarte kraaltje op het oog
LIJF
magische ring

1.       6 v id ring, sluit de ronde met 1 hv in de 1e v (6)
2.       2 v in iedere v, sluit de ronde met 1 hv in de 1e v (12)
3.       1 v in de 1e v, 2 v in de 2e v, herhalen tot het einde, sluit de ronde met 1 hv in de 1e v (18)
4.       1 v in de 1e v, 1 v in de 2e v, 2 v in de 3e v, herhalen tot het einde, sluit de ronde met 1 hv in de 1e v (24)
5.       1 l, 1 v in elke v, sluit de ronde met 1 hv in de 1e l (24)
6.       herhaal  stap 5
7.       herhaal  stap 5
8.       herhaal  stap 5
9.       herhaal  stap 5
10.   wissel van kleur en herhaal  stap 5
1
1.   herhaal  stap 5
12.   herhaal  stap 5
13.   wissel van kleur en herhaal  stap 5
14.   herhaal  stap 5
15.   herhaal  stap 5
16.   herhaal  stap 5
17.   herhaal  stap 5
18.   herhaal  stap 5
19.   herhaal  stap 5
20.   vouw het lijfje dubbel om te zien waar je de ogen moet plaatsen, naai de ogen op het lijfje (veiligheidsoogjes ipv zwarte kraaltjes kunnen natuurlijk ook)
21.   borduur het snaveltje op het lijfje, ik deed het met lusjes, zodat het snaveltje een beetje reliëf krijgt
22.   vouw het lijfje dubbel, met de ogen netjes in het midden, haak 2 l, haak de voor en achterkant aan elkaar met 1 v in de eerste 6 steken, 10 l, 1 v in de laatste 6 steken, 2 l, 1 hv
23.   afhechten

Reacties

  1. Wat zijn ze leuk geworden!!! Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. These little owls are adorable! I love that they are just hanging around. In my home, we keep our Christmas tree up all year and just redecorate it. I may just need to make some of these owls to add to it.
    I hope you'll be stopping by to share this with us at our Yarn Fanatic Link Party - http://eyeloveknots.blogspot.com/2015/03/yarn-fanatic-linky-party-26.html.
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super schattige uiltjes! Bedankt voor het patroontje! :) groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas