Doorgaan naar hoofdcontent

Tapestry hartjes

Piekeren, daar ben ik echt heel goed in. Haken is voor mij een perfecte manier om de focus te verleggen van mijn hoofd naar mijn handen. En niets werkt dan beter dan een klein puzzelwerkje. Ik zag al zoveel leuke tapestry projecten voorbij komen. Dat wilde ik ook leren.


Ik begon, met behulp van de uitleg van Wolplein, aan een aantal labeltjes. Ondanks dat de beschrijving heel duidelijk was, lukte het me niet om de hartjes mooi van vorm te krijgen.


Na het bekijken van aflevering 3 van Koffie & Wol, waarin Saskia Laan laat zien hoe het tapestry haken werkt, viel bij mij het kwartje.
 
 
Doordat ik mijn werk steeds keerde, kwam het patroon niet goed tot zijn recht. Ik gebruikte hetzelfde hartjespatroon als voor het labeltje, maar haakte nu rond en dus steeds één kant op. Dat zag er een stuk beter uit. Uiteindelijk werd het een etuitje voor mijn lievelingshaaknaald, waar ik me altijd suf naar zoek.


Het hartjespatroon haakte ik als volgt.

Patroon hartje

 

Reacties

  1. Leuk! Ik haakte ooit een tochtrol in tapestry-techniek, maar zo'n kleine projectjes zijn veel handiger denk ik! Krijg er meteen terug zin in!
    ps: ik haak ook het liefst met een gewone, ouderwetse haaknaald. Tegenwoordig haakt iedereen met een ergonomische haaknaald met dikke greep, maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet handig.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik haak inderdaad ook het liefst met zo'n "ouderwetse" haaknaald, het puntje is ook lekker spits, waardoor je makkelijk insteekt, heel fijn.

      Verwijderen
  2. Leuk geworden! Het wordt inderdaad "strakker" bij rondhaken. En als je de hartjes ook nog helemaal rechtop/symmetrisch wilt hebben, kun je de mochila techniek gebruiken. Leuke technieken vind ik het, maar het haakt niet snel...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! De Mochila techniek heb ik nog niet geprobeerd, al zie ik mezelf niet snel zo'n grote tas haken. Het haakt inderdaad niet snel en ik het niet zo veel geduld. ;-)

      Verwijderen
  3. Mooi etuitjje! Nu heb je vast een lievelings etui om een lievelings haaknaald en dat dan versierd met hartjes! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met vallen en opstaan. Veel proberen en doorzetten. Maar wat leuk! Op naar het volgend project?
    Lieve Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk, handig ook voor in je tas (heb echt ALTIJD een haakwerkje in de tas, wachten is nu een genot hi, hi). Zo kan de punt van de haaknaald niet door je binnenstof priemen. Deze ervaring heb ik al eens gehad. Zoeken, zoeken, voelen (ja, hij zit er toch echt in!!) en dan tot de ontdeking komen dat de naald door een piepklein gaatje tussen de binnenvoering en het leer van de buitenkant van de tas is gaan zitten en omdat ik u eenmaal geen pipekleine vingertjes heb en in dit soort zaken weinig geduld heb.......inderdaad....het werd een groot gat in de binnenvoering maar de haaknaald was weer terecht!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een toestand! Ik neem ook vaak een haakwerkje mee in mijn tas en was dan ook vaak mijn haaknaald kwijt. Het etuitje blijkt inderdaad heel handig te zijn voor onderweg!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon