Doorgaan naar hoofdcontent

Hip gehaakte kruk

Laatst liet ik mij hip gehaakte woonaccessoires zien (zie Hip gehaakte woonaccessoires). Op Instagram werd mij gevraagd naar het patroon.


Ik haakte het hoesje zonder patroon, maar werkte 'm naderhand nog even uit.


PATROON KRUK

Nodig:
Zeeman Julia (ik haakte 'm van restanten, mijn hoes weegt 89 gram = bijna 1 bol)
haaknaald 6.0
kruk Action

1.       start met een magische ring haak 2 l, haak 10 st in de ring en sluit met 1 hv in het 1e st (11).
2.       haak 2 l, dan 2 st in elk st, in het laatste st van de vorige ronde 1 st en 1 hv in het 1e st (22).
3.       haak 2 l, dan in elke 2e steek 2 st, in het laatste st van de vorige ronde 1 st en 1 hv in het 1e st (33).
4.       haak 2 l, dan in elke 3e steek 2 st, in het laatste st van de vorige ronde 1 st en 1 hv in het 1e st (44).
5.       haak 2 l, dan in elke 4e steek 2 st, in het laatste st van de vorige ronde 1 st en 1 hv in het 1e st (55).
6.       haak 2 l, dan in elke 5e steek 2 st, in het laatste st van de vorige ronde 1 st en 1 hv in het 1e st (66).
7.       haak 2 l, dan in elke 6e steek 2 st, in het laatste st van de vorige ronde 1 st en 1 hv in het 1e st (77).
8.       haak 2 l, dan in elke 7e steek 2 st, in het laatste st van de vorige ronde 1 st en 1 hv in het 1e st (88).
9.       haak 2 l, dan in elke 8e steek 2 st, in het laatste st van de vorige ronde 1 st en 1 hv in het 1e st (99).
10.   haak 2 l, dan 1 st in elk st, bij de laatste st van de vorige ronde 1 hv in het 1 st (99).
11.   herhaal ronde 10.
12.   herhaal ronde 10.
13.   herhaal ronde 10.
14.   herhaal ronde 10.
15.   herhaal ronde 10.
16.   haak 2 l, dan 1 st in elk ste, haak elk 8e en 9e st samen (88).
17.   haak 2 l, dan 1 st in elk ste, haak elk 7e en 8e st samen (77). Hecht af.
 
Wil je mij ook volgen op Instagram? Klik dan hier:
 

Reacties

  1. Altijd leuk, patronen!!
    Ik ga hem opslaan.
    Ik kijk zeker 3 keer in de week bij Zeeman naar de Julia wol.....ze hebben van alles, maar Julia is er niet, helaas, want ik denk nog steeds dat die "groene" kleur heel mooi is bij mijn krijtverf kleur.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoeveel bollen Julia heb je gebruikt voor het krukhoesje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik haakte 'm van restanten, maar heb de hoes net gewogen. Deze weegt 89 gram, wat neerkomt op bijna 1 bol.

      Verwijderen
  3. Leuk, dat je het patroon deelt! Toevallig heb ik nu de krukjes pimp manie en vind dit patroon van jou ook een mooie variant. Ga ik denk ik gebruiken voor mijn krukje van de Xenos!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Daphne, waar heb jij je krukje gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hilda, ik kocht 'm bij Action. Ik weet niet zeker of dat ze ze daar nog in het assortiment hebben. De webshop van Cutedutch verkoopt ze tegenwoordig ook.

      Verwijderen
  5. Trekt de cirkel nog recht als je hem om het krukje spant? Ik heb nu een hele golvende cirkel😳

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei! Ik zou in ieder geval eerder stoppen met meerderen. Kijk dan even of je 'm wat strak kunt trekken over het krukje. Lukt dat niet, dan is het waarschijnlijk beter om je cirkel uit te trekken en met een kleinere haaknaald te gaan haken...

      Verwijderen
  6. Hoi heb je enkel of dubbel draaide gehaakt? 1 bol lijkt me zo weinig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze haakte ik met enkele draad en een kleinere haaknaald dan op de wikkel staat voor een vaster effect. Laatst heb ik weer een nieuw hoesje gehaakt met een dubbele draad Royal van Zeeman.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon