Doorgaan naar hoofdcontent

Poncho

Op het schoolplein, in het dorp en bij de sportclub zag ik de afgelopen weken al veel leuke poncho's voorbij komen. Nu ontbreekt het mij niet aan omslagdoeken en sjaals, maar een poncho heb ik altijd fijn gevonden. Het draagt gewoon zo lekker. Mijn oude (niet zelf gehaakt maar zelf gekocht), ik denk inmiddels zo'n 15 jaar oud, mocht onderhand wel eens vervangen worden.

 
Ik haakte de poncho volgens het eenvoudige, maar zo mooie patroon van Stip & HAAK.
 

En blij dat ik ermee ben!
 
 
 Ik gebruikte Julia garen van Zeeman, haaknaald 8.0 en een leren label van Mez11.

Reacties

  1. ohhhhh pretty we like:D, mooie kleur ook

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof! Wil voor mezelf ook nog een poncho haken.. Ik haakte er eentje zo'n 5 jaar geleden, maar die ben ik beu gezien en dient nu voor de poezen om op te soezen :-) De blauwe die ik recentelijk maakte, is een kort exemplaar en werd ingepalmd door dochterlief. Dus nu ikke! Misschien zwicht ik ook voor dit model, lekker simpel maar toch zo mooi!
    Nog een fijne zondag, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is echt een heel fijn patroon, lekker eenvoudig en je kunt 'm zo lang maken als je wil.

      Verwijderen
  3. Heel mooi, ik heb er voor mezelf nog nooit ééntje gehaakt. Ik ben altijd bang dat die niet mooi door gaat hangen, maar stug zal zijn.
    Jouw versie is perfect en mooi!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Sofie. Het garen dat ik heb gebruikt is heel zacht, het is een combinatie van wol en acryl. Het valt ook lekker soepel.

      Verwijderen
  4. Mooi! Hoe is het Julia garen? Valt het een beetje soepel? Ik wil ook nog een poncho haken (een keer...). Ik heb wel een lekkere omslagdoek, maar die valt zo snel af en zo. Een poncho blijft tenminste gewoon hangen en is lekker warm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het Julia garen valt heel soepel en haakt fijn. Het is heel geschikt voor een omslagdoek. Draagt ook heel fijn over een blazer of dun jackje.

      Verwijderen
  5. Wauw...die ziet er leuk uit. Ik ga ook een kijken naar dat patroon. Ik heb er zelf al eens een willen haken, maar die was op de schouders te krap. Dus niet afgemaakt.....

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze variant kun je helemaal aanpassen naar je eigen maat, heel handig. Ik heb 'm lekker groot gemaakt.

      Verwijderen
  6. Eenvoud siert de mens en deze poncho siert jou, staat je heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige poncho in een mooie kleur. Die kan je fijn met allerlei kleuren combineren. Deze poncho staat ook op mijn wensenlijstje. Helaas is Julia hieer al een tijdje niet te koop en ik zag het ook niet meer op de website van Zeeman. Misschien toch eens zoeken naar een Zeeman die dit garen nog wel verkoopt.

    Groetjes en veel plezier met dragen van de poncho, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is inderdaad moeilijk aan het garen te komen, heel jammer want het haakt zo fijn.

      Verwijderen
  8. Heel mooi geworden ik ga de poncho ook maken met julia garen heb je dezelfde aantal steken aangehouden als het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat ik zelf wat stevig ben, ben ik begonnen met een groter aantal steken. Ik heb de ketting om mijn hals gehangen om de juiste omtrek te bepalen.
      Veel haakplezier! Het is een leuk patroon om te haken en de poncho draagt heerlijk!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon