Doorgaan naar hoofdcontent

Wollen col

Het is wel weer even wennen, die kou! De kasten van de kinderen heb ik al weer opgeruimd en voorzien van de nodige nieuwe winterkleding. Mijn kast kan nog wel een opruimbeurt gebruiken.  Wel heb ik mezelf heb ik mezelf al verwend met twee nieuwe jurkjes (ik had een feestje, bestelde twee leuke jurkjes, kon niet kiezen en hield ze alle twee), een bijpassend paar leuke laarsjes met hakken (een paar waar ik ook echt op kan lopen) en een winterjas.

Bij de winterjas moest natuurlijk wel even een sjaal worden gehaakt.


 Het werd een zachtroze col. De zandsteek zorgt voor een leuk bobbeltje.


PATROON WOLLEN COL

Nodig:
100 gram garen/170 m (ik gebruikte een mix van wol en acryl) voor haaknaald 7/8
Haaknaald 8.0
Stopnaald

1. Start met een ketting van 27 l.
2. 1 st in de 3e l vanaf de haaknaald, *1 l overslaan, 1 v en 1 st in de volgende l*, herhaal *_* tot aan het einde van de rij, maar haak in de laatste steek alleen 1 v. Keer je werk.
3. 1 l, 1 st in de 1e st, *1 l overslaan, 1 v en 1 st in de volgende l*, herhaal *_* tot aan het einde van de rij, maar haak in de laatste steek (de keerlosse) alleen 1 v. Keer je werk.
4-xx. Herhaal rij 3 tot de lap de gewenste lengte heeft.

Knip de draad lang af en hecht af. Met de afgeknipte draad naai je de 2 uiteinden aan elkaar.


Reacties

  1. Mooi garen en toffe steek. Ik zocht nog een leuk idee voor een sjaaltje voor mezelf ( want die ene sjaal is te kleurrijk op mijn winterjas en die andere zit toch niet zo comfortabel ) en hiermee heb ik weer wat inspiratie, dankjewel :-)
    Fijn weekend alvast, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas hebben we de winterkleding weer nodig. Wel fijn als je leuke kleding hebt gevonden.
    Deze col is prachtig. Leuke reliëfsteek.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappige steek, nog nooit van de zandsteek gehoord dus weer wat geleerd .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke steek en mooi garen. Hij ziet er lekker warm uit, want die heb je nu ook al wel nodig ;-). Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie col heb je gemaakt. Lijkt me heerlijk met dit koude weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie col, mooie steek en mooie kleur. Ik was nog op zoek naar een leuke steek voor een sjaal dus dank voor het delen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon