Doorgaan naar hoofdcontent

Baby beanies

Na het ietwat aparte babymutsje dat ik haakte op verzoek (zie blogbericht Babymutsje) had ik helemaal de smaak te pakken! Ik haakte meteen een hele stapel baby beanies.


Ik gebruikte het patroon van Mez11 en haakte met Lana Grossa Cotton Mix 80 en haaknaald 6. Ook vond ik een heel handige maattabel voor het haken van babymutsjes om de afmetingen van de mutsjes te kunnen controleren.


Met een schattig leren labeltje van Mez11 erop zijn ze helemaal af. Klaar om cadeau te geven. 

Reacties

  1. Wat zijn ze mooi, je beanies.
    Fijne dag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat eeen schattige bay Beanie, maar ik heb een vraag. Je verwijst naar het patroon van Mezzl, maar die haakt met haaknld 4, jij haakt met haaknld 6 en een dikkere draad, dan wordt het mutsje toch veel groter?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt helemaal, Annemiek. Ik gebruikte voor de basis het patroon van Mez11, maar haakte het niet geheel volgens het patroon, omdat het mutsje dan inderdaad te groot zou worden. De matentabel gebruikte ik om de juiste maat in de gaten te houden.

      Verwijderen
  3. Schattig zijn deze zeg!
    En het labeltje maakt ze helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap werk en nu maar wachten op een aantal geboortes, dan kun je vast enkele mensen héél blij maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw Daphne, ze zien er heerlijk warm en lief uit!
    Voor mij blijft het een verslaving die volgens mij nooit meer weggaat haha.
    De laatste dagen ben ik weer volop mutsjes aan het haken, die mee op de post gaan naar 5 verschillende babytjes binnen onze fam.-en vriendenkring.
    Een heuse babyboom vinden wij niet erg, toch?!
    Zeker als je daarna nog een foto krijgt doorgestuurd, dat zo'n mupke jouw beanie op heeft #smelt
    Veel haakplezier!!
    Grx van Mez11, Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is hij ook te maken met een fijner draad? Meer geschikt voor de lente bijvoorbeeld?
    Vind deze ontzettend leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan, maar de afmetingen worden dan wel anders. Je zal meer rondes moeten meerderen om tot de juiste omtrek te komen. De matentabel hierboven is hiervoor erg handig.

      Verwijderen
  7. Mooi gedaan! Weet je nog hoeveel bolletjes garen je hebt gebruikt voor één mutsje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaal gesproken heb ik aan een bolletje Lana Grossa Cotton Mix 80 of Yarn and Colors Epic voldoende.

      Verwijderen
  8. Is dit patroon nog ergens te vinden? Via de link kom ik er niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het patroon ook niet meer vinden, niet op haar oude en niet op haar nieuwe website. Ik heb nog wel een mutsje liggen, dus kan het voor je nakijken. Stuur je me even een mailtje?

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon