Doorgaan naar hoofdcontent

Blij dat ik brei

Ik riep altijd heel hard dat ik écht niet zou gaan breien. Maar ja, toen kwam Draad en praat... ineens met de prachtige Brei-je-blij-sjaal. Zo mooi gebreid en opgeleukt met een stoer leren bandje. Ik liet het even voor wat het was, maar de sjaal bleef maar in mijn hoofd zitten.

In de kerstvakantie kocht ik een paar breinaalden. En ik had al een tijdje een paar bollen Stylecraft Special Chunky liggen, die ik ooit cadeau kreeg van Lotte Haakt en Caro's Atelier. Al verschillende keren pakte ik dit garen voor een nieuw project, maar ik trok het ook weer uit. Het garen lag dus nog steeds te wachten op een geschikt project.

Ik bedacht me dat dit garen wel heel mooi zou zijn in combinatie met een leren band. De breinaalden werden uitgepakt, de brei-tutorials van Wolplein werden opgezocht en zo begon ik aan mijn eerste breiproject.

De eerste drie weken breide ik vele rijen, maar ik trok er weer net zo veel uit. Lichtelijk gefrustreerd was ik, omdat het breiwerk er lang niet zo mooi strak uitzag als mijn haakwerk. Toch was ik vastbesloten om dit project tot een geslaagd einde te brengen en na veel oefenen zag ik echt wel vooruitgang.


Het eindresultaat mocht er best zijn, vond ik. En met wat handige tips van Henny van Ons Winkeltje maakte ik er een stoere leren band op.


Zo kwam het toch helemaal goed met mijn eerste gebreide sjaal. Nu voorzichtig op zoek naar een nieuw leuk, eenvoudig breipatroon. Tips zijn van harte welkom!

Reacties

  1. mooi gelukt toch,leuke kleur, ga eens een kussen hoes breien ook een leuk project en snel klaar haha
    fijn weekend mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk. Hij ziet er goed uit! Ik ben bezig met een shrug, een rechte lap waar je een soort vest van maakt. Goed te doen en je kan zelf kiezen welke steek je wilt oefenen. Als je googled op 'shrug' kom je van alles tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Superidee! Misschien niet voor mijzelf (geloof niet dat het mij flatteert), maar misschien wel voor een van de meiden! :-)

      Verwijderen
  3. Zo herkenbaar... ik ben ook zo begonnen.
    Inderdaad via wolplein en ik wou een driehoek sjaal en die heb ik gewoon uit mijn hoofd zonder patroon gemaakt.
    De kleur van jou is super mooi... en ondanks het vele uithalen vind ik het een prachtige sjaal geworden :).
    Daar mag je trots op zijn.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb me nog niet gewaagd aan het meerderen of minderen, maar heb wel de smaak te pakken!

      Verwijderen
  4. Een super mooie sjaal ! Knap gedaan!

    Fijn weekend, lieve groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie, dat je een mooie hand van breien hebt! Ik vind je sjaal heel goed gelukt!
    Ik denk, dat je de breipatronen (maar er is nog veel meer te zien)van purlsoho.com wel leuk zult vinden. Je gaat daarvoor naar "create" en dan naar "knit"of "purl"

    Groeten van Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het breiwerk ziet er heel mooi regelmatig uit! Leuke combinatie met leer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Daphne, je prachtige sjaal staat in mijn jaaroverzicht van 2016. :) Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon