Doorgaan naar hoofdcontent

Blij dat ik brei - kek tasje

Normaal gesproken lukt het me meestal niet om jongste zo ver te krijgen om te poseren met mijn gehaakte (of in dit geval gebreide) spulletjes. In dit geval wel. Jongste vond het tasje namelijk erg leuk en wilde 'm graag hebben. Dat mocht, maar als tegenprestatie moest ze er wel eerst mee op de foto. Ik hoefde het maar één keer te zeggen. ;-) Sterker nog, onze kleine dame kwam er zelf op terug. Ze had nu toch kleding aan die mooi matchte met het tasje. En gelijk had ze.
 

Zo grappig hoe een kind van 8 zo'n gevoel kan hebben voor kleur en het maken van combinaties. Al houdt ze het meest van blauw en alles wat daarbij past, zonder al te veel toeters en bellen.
 
 
Dit tasje is dus helemaal "haar stijl".
 
Het patroon bedacht ik al breiend met behulp van de instructiefilmpjes van Wolplein.
 
Ik gebruikte:
4 bollen Lammy Match okergeel
breinaalden 6.0
haaknaald 5.0
 
... en breide het tasje als volgt:
1. 48 steken opzetten.
2-62. in elke steek een rechte steek.
63. 15 rechte steken, 18 steken afkanten, 15 rechte steken.
64. 15 rechte steken, 18 nieuwe steken opzetten, 15 rechte steken.
65-70. in elke steek een rechte steek.
71. afkanten.
 
Ik maakte de andere kant op dezelfde manier. Vervolgens legde ik de mooie kanten tegen elkaar en naaide de zijkanten en onderkant aan elkaar. Tot slot  haakte ik een randje van vasten rondom de rand van de hengsels en langs de bovenste rand (rij 72).
 
Vergeef me mogelijke knulligheden in bovenstaande beschrijving, ik ben immers geen ervaren breister. ;-) Hieruit blijkt dus wel dat zo'n geinig tasje heel goed te maken is als je weinig brei-ervaring heb.

Reacties

  1. Echt een kek tasjes. Echt een compliment voor jou dat jouw dochter de tas zo mooi vindt dat ze er zelfs mee op de foto wil. Duidelijk een meiske met een goede smaak (van wie zou ze dat hebben?)

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tas en wat leuk dat je dochter zo'n goed gevoel heeft voor kleuren en mode. Mijn dochter (nu 18) had dat ook al zo vroeg en nog steeds. Zo heeft ze een heel eigen stijl ontwikkeld en ik ben benieuwd of dat met jouw dochter ook zo zal gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms ben ik inderdaad zo benieuwd hoe ze zal zijn als ze een paar jaar ouder is. Maar voorlopig blijft ze nog mijn kleine meisje, het gaat toch al zo snel!

      Verwijderen
  3. Leuk zeg, en helemaal super dat het zo in de smaakt valt. Heerlijk om al zo'n gevoel voor kleuren te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gaaf tasje!! Stoer en toch sierlijk! Ik vind de kleur ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi tasje en toch weer een beetje gehaakt erbij hihi;D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuk tasje Daphne!
    Nu moet ik eerst nog leren breien ;)

    Liefs,
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kun jij best! Ik heb vaak de filmpjes van Wolplein bekeken en ben heel veel aan het oefenen.

      Verwijderen
  7. Wow, super pretty! ♥ Great bag and I like that color very much, too. Thanks for sharing! Groetjes, Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach, ach, heerlijk toch, als het van die "tutjes" worden (spreek uit ervaring ;-) )
    En gelijk heeft ze, het is inderdaad een erg leuk tasje.
    Mooie kleur ook, lekker neutraal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Enerzijds een tuttebel, anderzijds een beetje stoer. Heerlijk!

      Verwijderen
  9. Hij is goed gelukt! Mooi garen heb je gebruikt!En tasjes zijn altijd leuk en nu moet je er nog één voor jezelf gaan maken denk ik...

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, je wil niet weten hoeveel tassen ik hier huis al heb staan. Aan de andere kant, kan een vrouw ooit te veel tassen hebben?

      Verwijderen
  10. Jouw dochter heeft helemaal gelijk...Dat tasje is super schattig en stijlvol :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zeg: 'Staat helemaal goed!' Leuk tasje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas