Doorgaan naar hoofdcontent

Brussels

Nog heel even en dan hebben onze meiden zomervakantie. De laatste week voor de vakantie wordt heel bijzonder, het is de laatste week van onze oudste op de basisschool, waarin we kunnen genieten van de groep 8 musical en allerlei andere bijzondere momenten.

Jongste vindt het best een beetje moeilijk dat haar zus na de zomer niet meer bij haar op school zit. De afgelopen weken hebben we geprobeerd onze jongste hierop voor te bereiden en meer zelfstandig te worden. Zo fietst ze af en toe zelf naar school en naar huis (waarbij ze een hele drukke weg over moet) en geven we haar steeds een beetje meer verantwoordelijkheid. En laten haar steeds een beetje meer los. Ze doet het hartstikke goed en ik ben supertrots op haar als ik zie welke sprongen ze momenteel maakt. Ons kleine meisje wordt groot.

En wat handig blijkt het bovendien te zijn als moeders in de lappenmand ligt, zoals deze week. De meiden regelden de boel zelf. En dat deden ze prima! Daar genoot ik dan weer van.


De tekst op deze printable, die ik vond op BringingHappiness.nl, vond ik dan ook heel toepasselijk.


En Brussels, die ik pas haakte, past helemaal gezellig bij dit plaatje.


Het patroon van Brussels komt uit het heerlijke boek Sweet Crochet.

Reacties

  1. Kleine meisjes worden groot. Mooi om te zien dat ze met een beetje steun vaan jou stap voor stap zelfstandiger worden.
    Wat een mooie quote en wat een schattige Brussels.

    Beterschap en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto, met die quote en Brussels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De ene keer blijf je schuiven en zoeken naar de juiste compositie, de andere keer lukt het in een keer, zoals nu. :-)

      Verwijderen
  3. Inderdaad kids worden groot en het "loslaten" is niet zo evident. Maar zo te lezen gaat dit heel goed en vlotjes. En quote en patroon van Brussels ... zijn gewoonweg toppie!


    Fijn weekend, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Tinne. Loslaten vind ik niet altijd makkelijk, maar met steeds een klein stapje komen we er ook.

      Verwijderen
  4. Wat een grappig konijn :-)
    Mooi om te ervaren dat de dames zo goed hun pad bewandelen op weg naar zelfstandigheid.
    Veel beterschap voor jezelf en fijn weekend voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow zeg, wat flink van je dochters! Ik merk dat ook hoor, hoe zwaar het is om je kind wat los te laten en leren zelfstandig te zijn. Top gedaan van jou!
    En Brussels vind ik héél goed gelukt :-) Mooie foto's ook weer.
    Hoop dat je intussen uit de lappenmand bent?
    Groetjes, Sigrid x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar...t loslaten op die leeftijd valt niet mee...maar alles komty goed en Brussels is erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je Brussels is heel stoer. Mooi, ik heb hem ook al eerder gehaakt!
    En ja, kids worden groot, hé.
    Geniet van de vakantie
    Zonnige groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas