Doorgaan naar hoofdcontent

Haken voor een goed doel

Dit weekend viel er een blanco kerstkaart van PostNL in de brievenbus, bedoeld voor iemand die een warme kerstgroet verdient. Het Nationaal Ouderfonds zorgt er dan voor dat de kaart terecht komt bij een eenzame oudere. Zo'n mooi idee vond ik dat. En gisteren vertelde Chantal de Boer mij op mijn blog dat ze haar volgens mijn patroon van Oma's Kerstboom gehaakte kerstboompje naar een eenzame oudere zou sturen. Weer zo'n fijn idee. Ik besloot vandaag hetzelfde te doen en haakte een paar extra kerstboompjes om op te sturen naar het Nationaal Ouderenfonds en maakte er een paar kaartjes bij (uiteraard met een andere, meer passende tekst dan op de kaartjes die je op de foto ziet).


Wil je ook een kerstgroet sturen naar het Nationaal Ouderenfonds? Hier lees je hoe je dit moet doen.

Ook Annemarie van Annemarie's Haakblog zet zich in voor het goede doel. Zij zamelt op dit moment gehaakte knuffels in voor kinderen in Roemenië. Je leest er hier meer over. In onze huiskamer staat inmiddels een pakketje klaar voor haar.

Reacties

  1. Wat ontzettend leuk bedacht. Dat ga ik maar kopiëren, dat vind je vast niet erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's een fijn idee! Een beetje warmte opsturen in deze tijd... wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi, warm gebaar!
    En een echt kaartje op de deurmat vinden is zo fijn (vooral in dit digitale tijdperk).

    BeantwoordenVerwijderen













  4. hoe heb je die op de kaart gemaakt? Ik heb kerstonderzetters gemaakt en wil die ook opsturen maar vind het zonde om ze op te plakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt dun dubbelzijdig plakband gebruiken, hiermee kun je het gehaakte figuurtje ook weer makkelijk eraf halen. Wat ik ook wel eens doe is een gaatje in de kaart prikken of perforeren, een draadje door je haakwerk heen halen en het draadje aan de achterkant vastplakken.

      Verwijderen
  5. Welk nummer haaknaald gebruik je?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon