Doorgaan naar hoofdcontent

Uil

Van tijd tot tijd struin ik het internet af op zoek naar leuke, originele patronen. Steeds vaker kom ik terecht bij Skandinavische blogs, met patronen die helemaal passen bij mijn stijl van haken. Het vertalen van deze blogs is nog wel een dingetje, mijn Deens en Fins is niet echt best. Of beter gezegd, ik snap er geen hout van.


Maar met wat staren naar de foto's en een vertaalmachine kom ik toch een heel eind. En soms staat er ook, heel handig, een haakschema bij en is er geen vertaling nodig.


Zo vond ik het patroon van dit superschattige uiltje van Prinsessajuttu.


Toen ik klaar was zag ik wel dat Prinsessajuttu voor het hoofd waarschijnlijk een dikker garen had gebruikt. Ikzelf gebruikte katoen in een en dezelfde dikte voor alle onderdelen. De verhoudingen zijn daardoor iets anders, maar ik vind 'm niet minder schattig.

Reacties

  1. Hij is zeker niet minder schattig!!!!
    Ik zou er zo verliefd op worden.
    Knap gemaakt hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is echt super leuk. Heb eventjes op het blog gaan kijken, waar je de uil vond. Die mevrouw maakt echt super leuke dingen. :-) Maar ik versta er ook geen jota van. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is zeker leuk! In Scandinavië hebben ze inderdaad prachtige haak- en breipatronen.
    Dankjewel voor deze tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje, leuk, ik ga de blog ook eens bekijken. Wie weet vertaal ik binnenkort ook de Deense of Finse taal.
    Fijne zondag, Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, deze is knap! Originele vorm ook, met die scherpe oortjes :-)
    Verdorie, weer iets voor op de to-do-lijst ;-)
    Fijne zondag, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw uil is goed gelukt. Echt een mooi uiltje.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke uil. Ideaal zijn de vertaalmachines om het patroon voor een deel te kunnen ontcijferen.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon