Doorgaan naar hoofdcontent

Fientje

Van tijd tot tijd pak ik het boekje Sweet Crochet er weer eens bij. Ik ben dan niet zo'n liefhebber van het haken van amigurumi's, veel te veel gefriemel naar mijn zin, maar voor de schattige poppetjes in Sweet Crochet heb ik echt een zwak. Ik haakte ze ook al bijna allemaal, met Josephine als absolute favoriet.


Josephine werd al snel door jongste toegeëigend en ligt sindsdien als een prinsesje in het poppenbedje op de kamer van jongste.


Laatst kocht ik twee bolletjes dun haakkatoen van Lammy. Ik wilde er een paar mooie doily's van haken, maar na één poging hield ik het voor gezien (leuk om te haken, maar wat moet ik er verder mee...?).


Ik bedacht me dat ik dit garen ook wel zou kunnen gebruiken voor een kleine Josephine.


En zo ontstond Fientje, het kleine zusje van Josephine, die inmiddels naast haar grote zus in het poppenbedje ligt. ;-)


Reacties

  1. Lieffffff.
    En ik zie het voor me, hoe die twee gezellig samen in het (TE leuke) poppenbedje liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje! Lief!
    Ik ben ook niet zo van dergelijke haakwerkjes ... hihihi ... veel te veel losse onderdelen die in elkaar gezet dienen te worden. Ook ik maak af en toe een uitzondering, zoals de haas die ik in november cadeau deed.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is ze mooi... ik heb haar boekjes ook, ik vind haar knuffels echt iets hebben! Knuffelachtig en toch anders!
    Nog een fijne zondag, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon