Doorgaan naar hoofdcontent

Spons

Door alle leuke berichtjes die ik las over het nieuwe Rico Creative Bubble garen werd ik heel nieuwsgierig. Omdat ik niet goed wist wat ik ervan moest verwachten, bestelde ik één bolletje om het ook eens te kunnen proberen. Na het uitpakken van mijn bestelling had ik al meteen spijt dat ik niet meer had besteld dan dit ene bolletje. Wat een leuk garen is dit! Voor wie het garen nog niet kent (wat ik me bijna niet kan voorstellen), het is een 100% polyester garen dat gebruikt kan worden als spons, voor in de keuken of in de badkamer.

Ik besloot er een leuke, fluffige spons van te haken met haaknaald 4.0. Hiervoor gebruikte ik een patroon dat ik al eerder gebruikte om bloemenbroches van te haken (deze vind je in mijn blogbericht Fleur en kleur).


Het patroon van de bloem vind je op de blog van Lindevrouwsweb. Ik gebruikte de tutorial van bloem 2 en liet rij 4 weg. De bloem is lekker groot met een doorsnede van 12 cm. Ik haakte ook een iets kleiner exemplaar, uitgaande van 45 in plaats van 65 lossen, daarmee kreeg de roos een doorsnede van 10 cm.

Ik heb me laten vertellen dat ook Rico verrast is door het enorme succes van dit garen en inmiddels door de voorraad heen is. Maar niet getreurd, over enkele weken wordt de voorraad weer aangevuld en kunnen we weer los met dit leuke garen!

Reacties

  1. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb er dus nog niet van gehoord!!
    (Ja ja, ik schaam me nu ook, bloos, bloos.....)
    Is het ook fijn om mee te haken?
    Want door al die losse "haartjes/dingen/frutsels" lijkt het mij dat je haaknaald steeds vast blijft zitten, of is dat niet zo?
    Ik vind het wel heeeeeeeel erg leuk, een eigen spons haken, het wordt toch steeds maar leuker, onze hobby, of niet dan?!!
    Ik ga eens even googlen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het garen voelt wat stug aan, maar haakt verrassend genoeg heel gemakkelijk. Echt leuk en een keer wat anders dan wol of katoen.

      Verwijderen
  2. Wat een bijzonder garen.
    En wat een leuke rozen
    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super gaaf patroon! Super mooi deze sponsjes! Het lijkt wel alsof het roosjes zijn die in de nachtvorst hebben gestaan: prachtig!

    Groetjes Marijke
    (zusjeknus.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Te mooi om als spons te gebruiken! Ik zou ze als decoratie op de kast leggen ofzo.
    Ik had al van het garen gehoord, maar ik mag van mezelf eventjes geen nieuw garen bestellen :-)
    Hou je tip echter wel in mijn achterhoofd hoor!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het ook besteld. En ja, de bolletjes zijn niet allemaal qua kleuren nog voor handen. Ik haakte er platte sponsjes mee, een huis (gratis patroon trouwens op mijn blog) en een hartje. Wordt hier dagelijks gebruikt bij de afwas.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk deze rozensponsjes! Mooie kleur heb je gekozen. En ik heb inderdaad al heel wat exemplaren voorbij zien komen, word nu zelf ook wel nieuwsgierig naar de feeling van het garen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kende het garen ook niet. Maar dit is leuk. Ik vind jouw rozen spons heel leuk. Wat zal het leuk zijn om dit cadeau te geven samen met een flesje badschuim bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Al van gehoord en op Fb gezien maar hoe het in realiteit is weet ik niet. Begint toch stilletjes te kriebelen om deze eens te bestellen. Bedankt voor de leuke uitleg en toffe foto/creatie. Grts Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige creatie! Toch wel het leukste sponsje wat ik voorbij heb zien komen :-)
    Bij mij begint het ook te kriebelen; zal ik...? :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een prachtige sponzen!!! frosted roses...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk idee om rozen als sponsjes te haken. Helaas was dit garen bij diverse winkels zo goed als uitverkocht en het duurt een poosje voor het weer geleverd kan worden.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon