Doorgaan naar hoofdcontent

Olielamp

Onze tuin is klaar! Al jaren was onze achtertuin een doorn in het oog. Manlief en ik hadden het er vaak over dat we deze eens grondig wilden aanpakken, maar dit zou betekenen dat er geen ruimte voor een schommel meer zou zijn. Dat laatste was wel een dingetje, want schommelen is juist datgene wat onze jongste zo graag doet. En dus schoven we onze plannen steeds vooruit. Tot begin dit jaar, manlief en ik vonden dat het echt niet meer kon.
 
 
We nodigden een ontwerper uit die met de wensen van ons hele gezin aan de slag ging. Zo wilde jongste weer een schommel en een fijn plekje waar ze zich kan nestelen met een boekje. Oudste wilde graag een loungehoek om te kunnen chillen. En manlief en ik wilden een strakke, maar gezellige tuin met zowel een eet- als een loungegedeelte. En dat allemaal in een ruimte van hooguit 60 m2. Een uitdaging dus.
 
We werden verrast met een mooi ontwerp met onverwachte elementen, dat aan al onze wensen voldeed en afgelopen week ging de hovenier ermee aan de slag. En afgelopen vrijdag was de tuin klaar.
 

Het genieten is begonnen, we zijn zo blij met het uiteindelijke resultaat. De komende tijd ga ik los met de styling, er mogen nog wat nieuwe kussens komen voor in de zithoeken en in het snoezelhoekje voor jongste, een houten schommel, een schaduwdoek en wat gezellige spulletjes voor op tafel.


 
Toevallig kwam er de afgelopen week een heel toffe DIY van een olielamp voorbij op de blog van Bij Boef + Mop, ik werd er helemaal enthousiast van en wilde er ook één maken voor op een van de tuintafels. Nog leuker was het dat er giveaway actie aan gekoppeld was die ik ook nog won.
 
Afgelopen vrijdag kwam het toffe pakketje binnen en gisterenochtend ging ik ermee aan de slag.
 
 
Ik maakte er één met roosjes en één met een rode peper en munt. Op de blog van Bij Boef + Mop lees je wat je ervoor nodig hebt en hoe het werkt. En het leuke is, alles wat je nodig hebt heb je eigenlijk altijd wel in huis.
 
 
De volgende keer knip ik de bloemen wel iets minder kort af, zodat ik ze beter in de pot kan klemmen en ze beter onderin blijven zitten. 
 
Fijne zondag!

Reacties

  1. Wat een lekker plekje is hier ontstaan, dat wordt genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie plaatjes van jullie nieuwe tuin. Heerlijk! Geniet ervan.
    Nu ga ik de DIY van het olielampje bekijken.
    Groetjes, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er mooi uit allemaal! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige tuin met voor ieder wat wils. Dat gaat genieten zijn :-))
    Olielampje is wel heel knap gedaan trouwens.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Daphne, he tis me wat met de tuinen. Ook wij hebben een kleine tuin (nog kleiner) die we al jaren aan willen pakken maar we weten niet goed hoe en wat. Met zo'n kleine ruimte zijn de mogelijkheden al gauw beperkt maar er er is vast meer mogelijkheden dan wij denken. Ik ben dan ook hel benieuwd wie je om advies gevraagd hebt. Zou je dat willen verklappen? Jouw tuin is leuk geworden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk plekje hebben jullie daar! Ik ga de DIY zeker eens opzoeken, thx voor de tip,

    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Daphne,
    Wat een heerlijk plekje hebben jullie daar in de tuin. Heerlijk!!
    Check even mijn blog. Verrassing! :-)

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om te zien dat de lampjes zo goed kleuren bij de prachtige, nieuwe tuin! :)
    Liefs, Babbe (bijboefenmop)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon