Doorgaan naar hoofdcontent

Kleedje

Een tijdje terug kocht ik het boek Mandala's haken van Haafner Linssen. Een heel fijn boek vind ik het, met veel variatie aan (hoe kan het ook anders) patronen van mandala's.


Nu vind ik het haken van mandala's heel leuk, maar het steeds wisselen van draad, daar heb ik nooit zo'n zin in. En daarbij vind ik eenvoud vaak het mooist. Ik kies dan ook vaak voor één kleur.


Zo ging het ook met deze mandala, de zogenaamde " Oneindige mandala". Heerlijk om te haken en ik ben ook nog eens heel blij met het resultaat. En, heel toevallig, past ie ook perfect op dit dienblad op pootjes.

Reacties

  1. Heel mooi. Ik moet mij daar ook eens aan wagen, zo'n grote cirkel. En ook in 1 kleur, wel zo rustig (en weinig draadjes wegwerken).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit boek staat op mijn verlanglijstje ;-)
    Een hele mooie mandala!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is leuk, dat ie precies in het dienblad past.
    Ik vind het ook mooi (mooier) om 1 kleur te gebruiken voor mandela's haken......het patroon is al mooi (en druk) genoeg.
    Alhoewel, als je zachte, rustige kleuren gebruikt kan het ook wel heel mooi zijn.
    Ach.....gewoon vele mogelijk heden dus, hihi.
    Deze kleur is prachtig en ik vind het een mooi geheel zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het boekje ook... En vind deze mandala ook een mooie, ik haakte die in verschillende kleurtjes, anders, maar ook mooi!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eenvoud siert! Super mooi!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind hem mooi. Ben ook meer van de rustige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, leuk!! En het hoeft inderdaad niet altijd druk te zijn met veel kleurtjes door mekaar. Ik ben nu ook een effen kleedje aan het haken voor op de kast. 1 steek, 1 kleur. Dan word je het ook niet zo snel beu denk ik. En een interieur mag rust uitstralen. Ik zie wel graag vrolijke kleurtjes, maar toch is het effect van eenvoud veel beter voor mijn stress :-)
    Mooi gedaan Daphne, en ook weer mooi gefotografeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij si heel mooi. En de kleur is prachtig. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Daphne,
    Wat een mooi kleedje. De kleur is geweldig. Ik heb het boek ook, en ik moet er echt een keer iets uit gaan maken haha. Tijd tekort.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon