Doorgaan naar hoofdcontent

Chunky poncho

Toen het prachtige magazine Handmade Living een tijdje terug uitkwam, moest ik 'm natuurlijk hebben! Het magazine is alleen al heerlijk om doorheen te bladeren en wat mij betreft een echte must have. En er komt al weer een nieuw haakboek aan van Lisanne Multem, ik kijk er al naar uit!


Het eerste project dat ik haakte uit Handmade Living was de ijsblauwe poncho. Alleen werd ie bij mij niet ijsblauw, maar haakte ik 'm in camel.


Ik gebruikte 2 bollen Scheepjes Roma Big en haaknaalden 12.0 en 15.0. Omdat het garen dikker is dan het in het patroon gebruikte garen haakte ik niet het patroon beschreven aantal rijen, dan zou de poncho te lang worden.


Gezien mijn maatje XXL haakte ik 'm lekker ruim, waardoor ie nu ook gebruikt kan worden als chunky sjaal!


Heel leuk vond ik het om eens met zo'n dik garen en zo'n dikke haaknaald te haken, dat deed ik nog niet eerder. Het was wel even wennen, het haakt toch wel heel anders. Het schiet natuurlijk wel enorm op, de poncho was binnen no time klaar.

Reacties

  1. Hey Daphne,
    Wat een leuke poncho. Lekker stoer. De kleur is erg mooi. Ik vind haken met een dikke haaknaald ook heel fijn, het werkt zo snel.
    Fijne woensdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, lekker is dat. Zo snel een project klaar is ook wel eens fijn. En handig dat je het op 2 manieren kunt gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik moet bekennen dat ik nog niks uit het magazine heb gemaakt. Toch maar weer eens doorheen bladeren. Het zou zomaar kunnen dat de taart het eerste project er uit wordt dat ik ga maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is die mooi! En snel kaar dat is altijd fijn. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi! En lekker warm.
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is nog eens lekker opschieten met zulke dikke naalden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi.
    Stoer ook.
    En lijkt mij lekker warm.
    Mooi gemaakt en leuk, de foto's op je paspop.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die kleur past perfect bij jeans (en heel veel andere kledij!). En leuk dat hij veelzijdig is!
    Af en toe is dat chunky haken wel heel plezierig omdat het zo snel gaat en toch een speciaal effect geeft, maar ik haak ook altijd graag weer met een gewone dikte van haaknaald. :-)
    Groetjes, Sigrid x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel stoer deze col. Mooie kleur zo bij het jeans.
    Prachtige magazine hè? Ik mag er ook graag in bladeren!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon