Doorgaan naar hoofdcontent

Lentesjaal #2

Nu de eerste tekenen van de lente zichtbaar worden is het tijd om mijn tweede lentesjaal te laten zien, dacht ik zo. Op Lentesjaal #1 kreeg ik zo veel leuke reacties en ook zo veel vragen. Deze tweede lentesjaal haakte ik weer op dezelfde manier, met de granietsteek, volgens dit patroon, met 7 bollen Yarn and Colors Epic (in de kleur Birch) en haaknaald 8.0.


Elke dag zie ik weer iets meer groen als ik naar buiten kijk. Het kan me niet snel genoeg. De tuin, die vorige zomer zo mooi werd aangelegd, oogt nu nog kaal, maar ik verheug me erop dat alles weer gaat groeien en bloeien.


Nu ben ik eigenlijk niet zo'n kei in tuinieren, maar met ons nieuwe tuintje is het ineens een stuk leuker. Ik pakte het serieus aan, zocht alle planten op uit het beplantingsplan en noteerde hoe ik ze moet snoeien en wanneer. En omdat de grootte van de tuin te overzien is, is het ook zo'n enorme klus om 'm bij te houden.


Hopelijk kloppen de weervoorspellingen en wordt het komend weekend net zo'n lekker weer als wordt gezegd. Ik verheug me er al weer op me te nestelen op mijn favoriete haakspot, op de loungebank in de zon.


Maar eerst staat er een bezoekje aan Knit & Knot gepland. Jongste en ik hebben er weer zin in. 


Ik maakte een Nederlandse vertaling van het patroon. 

Reacties

  1. Is en blijft een super leuke sjaal. Hoop dat de weergoden hun woord houden zodat we lekker kunnen genieten dit weekend. Knit & Knot staat helaas niet op de agenda omwille van de afstand.

    Vriendelijke groeten, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze is ook echt heel erg leuk.
    Lekker hè, het voorjaar.
    Zo'n zin in.
    Geen knit en knot voor mij, we willen lekker naar de Camping gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige sjaal. Daar ga je vast veel plezier aan beleven.
    Het belooft idd heel mooi weer te worden. Kun je heerlijk genieten van jullie mooie tuin.
    Geen plannen voor Knit & Knot. Klinkt wel heel leuk! Een dagje winkelen met dochterlief en een vriendin op de planning staan.
    Fijne week verder!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik kijk ook al uit naar het bloeien en groeien in de tuin. Vermits onze tuin wat lager ligt en noordgericht is, bloeit alles net iets later dan normaal. Wat in de herfst dan weer heel fijn is, want als alles overal uitgebloeid is, heb ik toch nog wat staan. Momenteel bloeit de forsythia en binnenkort de sneeuwballenboom, daarna de bloesem van kersen- en perenboom, de bessenstruiken,... Zalig! Geniet maar van de handwerkbeurs met jet dochter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Daphne,
    Wat een mooie sjaal. Heerlijk als het voorjaar begint. Ik ga ook naar de knit en knot beurs. Eerste keer, ik ben benieuwd.
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige sjaal! Blijft mooi hè, om de natuur zo uit te zien lopen in het voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas