Doorgaan naar hoofdcontent

Punchen

Soms heb ik tijden dat de creatieve ideeën elkaar in een rap tempo opvolgen en ik met tig haakprojecten tegelijk bezig ben. Ook komt het wel eens voor dat er geen enkel idee bij me opkomt. Dat laatste is op dit moment het geval. Af en toe doe ik een poging om met een nieuw haakproject te beginnen, maar in de meeste gevallen trek ik het net zo snel weer uit. Misschien komt het doordat er andere dingen die mijn aandacht vragen of energie kosten. Aan de ene kant baal ik ervan, aan de andere kant is het maar even zoals het is. De etui met haaknaalden blijft maar even dicht en probeer op andere manieren lekker met mijn handen bezig te zijn.

Bij Knit & Knot, waar ik anderhalve week terug met jongste was (met dank aan Freubelweb voor de vrijkaartjes!), kocht ik een punch needle bij Saskia van By Philon. Ze had setjes gemaakt met daarin alle benodigdheden voor een punchproject. Naast de punch needle zat daar een houten borduurring in, een patroon, een lapje canvas en drie bolletjes katoen. Superhandig, zo hoefde ik er niet over na te denken wat ik allemaal nog meer moest aanschaffen voordat ik met mijn punchproject zou beginnen.

Het begin was even stoeien, ik klungelde wat met de punch needle en het garen, maar na het bekijken van een aantal instructiefilmpjes op YouTube had ik 'm door. Het gekochte patroontje gebruikte ik niet. Ik nam de passer van oudste en tekende een aantal cirkels op het canvas en punchte de ringen van binnen naar buiten.


Wat is dit superleuk om te doen! Mijn canvas is inmiddels bijna op, na al mijn eerste uitprobeersels. Binnenkort dus maar weer een ritje maken naar Berkel-Enschot voor een nieuwe lap canvas, want ik heb de smaak te pakken.

Bij gebrek aan canvas kwam ik op een nieuw creatief idee. Dit laat ik binnenkort zien. Ondertussen punch ik nog lekker even verder.


Reacties

  1. Dat ken ik, soms veel ideeën, soms niet. Dan maar even niet inderdaad. Het punchen ziet er leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Daphne,
    Wat een leuk project. De kleuren zijn ontzettend mooi. Dat punchen dat is ineens heel populair, mijn moeder heeft het jaren geleden al eens gedaan. Even vragen of ze de punchneedle op wil zoeken :-). Maar ik heb nog genoeg projecten om druk mee te zijn haha.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Af en toe eens iets anders proberen, kan ook een echte boost geven hé? Dat haken komt wel weer, ik herken het gevoel helaas wel.
    Maar ik vind dit eerste punchprojectje geslaagd! Leuke kleurtjes, mooi effect... je kan het zo ophangen.
    Ik kijk uit naar je volgend blogje, benieuwd waar je op gaat punchen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk om een nieuwe hobby te ontdekken!
    Dit werkje ziet er echt heel leuk uit. Ben benieuwd wat je nog meer gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dit er leuk uit. Mooie kleurencombi!
    Altijd leuk zulke nieuwe creatieve dingen ontdekken.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk weer eens iets heel anders proberen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon