Doorgaan naar hoofdcontent

Opruimwoede

De weken vliegen voorbij! De agenda van manlief en de kinderen is druk en daarmee die van mij ook. Toch probeer ik de broodnodige momentjes rust te pakken en geniet ik volop van ons huis, waarin we de afgelopen weken wat veranderingen in ons interieur hebben aangebracht. En van het een rol je dan in het ander. We wonen nu ruim 9 jaar in dit fijne huis en in die tijd hebben we behoorlijk wat spullen verzameld. Tijd om eens een grote opruiming te houden. Niet alles tegelijk, maar ruimte voor ruimte. Zelfs de gang kwam aan de beurt met wat handigheidjes voor de meiden om de spullen wat meer georganiseerd op te ruimen. Ik ben benieuwd of het gaat werken. ;-) Als ik zelf maar blijf zeggen dat ons nu zo mooi opgeruimde huis, waarin je je spullen zo makkelijk terug vindt, toch zo fijn is, dan helpt dat misschien. Hoop ik.

Van wat restanten van bollen textielgaren haakte ik een stoer mandje voor de fietssleutels. Met deze centrale verzamelplek voor fietssleutels hoeft niemand ze bij ons thuis nog kwijt te raken.


PATROON MANDJE

Nodig:
haaknaald 10 mm
restje wit textielgaren
restje grijs textielgaren
markeerder

Start met een magische ring of haak een ketting van 4 lossen en sluit de ring met 1 hv in de eerste losse.

Start met wit:
1. 8 v in de ring (= 8)
2. 2 v in iedere vaste van de vorige ronde (2-2-...) (= 16)
3. 2 v in iedere 2e vaste van de vorige ronde (1-2-...) (= 24)
4. 2 v in iedere 3e vaste van de vorige ronde (1-1-2-...) (= 32). Bij de laatste vaste van de vorige ronde haak je geen 2 v, maar 1 v en 1 hv om de ronde te sluiten.
5. 1 v in de achterste lus van iedere vaste van de vorige ronde.
6-7. 1 v in iedere vaste van de vorige ronde.
8. 1 v in iedere vaste van de vorige ronde. Bij de laatste vast van de vorige ronde haak je 1 hv om de ronde te sluiten. Hecht af.

Ga verder met grijs:
9-10. 1 v in iedere vaste van de vorige ronde.
11. 1 v in iedere vaste van de vorige ronde. Bij de laatste vast van de vorige ronde haak je 1 hv om de ronde te sluiten. Hecht af.

Reacties

  1. Leuk bedacht en mooi als decoratie. Heb je nog leuke ideeën die je met ons wilt delen?

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De grote opruiming is nog in volle gang. Waarschijnlijk volgen er vast nog meer opruimideeën.

      Verwijderen
  2. Héél leuk mandje! Ik geloof dat ik er hier 20 stuks van nodig heb...met al die rommel, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja erg hè, wat je in de loop der jaren allemaal aan spullen verzamelt!

      Verwijderen
  3. Wat een leuk mandje zeg! Die komt op mijn (veel te lange) to do!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig! Bij een vriendin hebben ze dat ook, en dat werkt heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt inderdaad goed te werken en het scheelt een hoop zoekwerk naar fietssleutels van vriendinnetjes die worden opgehaald. Die worden bij binnenkomst ook netjes op het mandje gewezen. :-)

      Verwijderen
  5. |heerlijk eens flink de bezem erdoor,je hoofd wordt er ook zo lekker leeg van,eerst de examens maar afwachten dan ook maar eens aan de slag:D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad een mooi moment voor een opruimsessie! Wij hebben net deze week het schooladvies voor onze oudste gekregen. Die mag na de zomervakantie gaan beginnen aan het grote avontuur op d middelbare school...

      Verwijderen
  6. Heerlijk om af en toe eens op te ruimen en te bedenken hoe je dingen handiger kunt maken. Dat komt er vaak niet van. En soms is het heel simpel (zoals een mandje voor sleutels)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het inderdaad heel lang laten zoals het is en dan ineens volledig aan het opruimen gaan. De rest van het gezin houdt dan het hart vast als ik weer van alles de deur uit ga doen. ;-)

      Verwijderen
  7. Dat steeds blij vertellen hoe fijn het opgeruimde huis is en zelf meteen de kleine dingen opruimen helpt om het huis zo opgeruimd te houden (tot de klad erin komt, Of gebeurt dat bij jullie niet ? :))

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo werkt het hier inderdaad ook vaak. En als het dan eenmaal een zooi is dan kan ik er ook ook wat van. ;-) Maar het lijkt erop dat de meiden nu ook echt meegenieten van de opgeruimde sfeer in huis en op hun eigen kamer. Hopelijk lukt het ons om het voorlopig zo te houden.

      Verwijderen
  8. Tja, ooit moet je gewoon beginnen!!
    Wij doen dat ook 1 keer in de zoveel tijd, dan beginnen we ergens en gaan gewoon lekker verder.
    Dan opeens, zo snel als het opkwam, verdwijnt het ook weer en ga je genieten van het opgeruimde huis en wachten op de volgende opruim woede, hi hi.....
    Leuk dat mandje, zou hier ook wel handig zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het mandje lijkt echt te werken, het scheelt een hoop gezoek!

      Verwijderen
  9. Wat een mooi idee, om het huis op te ruimen. Ik heb niet veel invloed op het opruimen van het huis (woon met mijn ouders en broertje) maar wel invloed op mijn kamer. Ik moet weer hoognodig opruimen en misschien nog eens iets ga veranderen. haha. Heb ik dit weekend mooi de tijd voor.
    Fijn weekend en succes verder.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een goed idee, zo'n fietssleutelmand! Ja, verzamelen zijn we volgens mij allemaal wel goed in, maar opruimen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Very pretty, thanks for sharing! Have a good week :-)
    Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon