Doorgaan naar hoofdcontent

Sophie Scarf

Op Instagram leek het wel of iedereen 'm aan het breien was, de Sophie Scarf, een patroon van PetiteKnit.
Mette van PetiteKnit is een getalenteerde Deense ontwerpster die de mooiste breipatronen maakt. 

Nu was ik net op zoek naar een lekker breiprojectje waar ik niet veel bij na hoefde te denken. Dit project leek me er wel zo een. Uit mijn voorraad Lana Grossa Cool Wool viste ik 3 roze bollen. Gewapend met rondbreinaalden 4.0 ging ik aan de slag. Op de website van PetiteKnit staan heel fijne tutorial filmpjes waarin de verschillende steken/technieken worden uitgelegd.


Jongste vond het wel een mooi sjaaltje. Stiekem had ik al wel bedacht dat het heel leuk zou staan op haar lichtgrijze, wollen blazerjas. Een punt in het midden hoefde ze niet, dus na 1 bol ging ik door met bol 2 zonder meerderingen of minderingen. Bol 3 gebruikte ik om te minderen.

In de tussentijd kreeg ik het verdrietige bericht dat de vader van een van mijn studievriendinnen was overleden. Deze vriendin, die in ons clubje bekend staat als degene die altijd blauw draagt met een sjaal, kon wel een wollen knuffel gebruiken, had ik bedacht.

Terwijl de roze sjaal onafgemaakt lag te wachten, breide met één bolletje Lana Grossa Cool Wool deze wollen knuffel. 

Inmiddels zijn beide sjaaltjes af, de korte donkerblauwe en de lange roze. Ik heb zo het idee dat dit niet mijn laatste exemplaren van de Sophie Scarf gaan zijn.

Reacties

  1. Dat snap ik helemaal, dit is echt zo'n fijn patroon om te breien. Ik heb er al wel een stuk of 10 gebreid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie sjaaltjes!
    Ontzettend lief dat je de blauwe als "warme knuffel" breide.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas