Doorgaan naar hoofdcontent

Gebreid Gilet in Donkerblauw

De meiden houden me goed bezig de afgelopen maanden. Het ene project is nog niet afgerond of de volgende wens is al weer uitgesproken. En als ik voor de een iets heb gehaakt of gebreid, dan wil de ander het ook wel. En nu de ene kledingkast 'thuis thuis'  staat en de andere op de studentenkamer in Leiden is het ook minder makkelijk om kleding van elkaar te lenen.
Je hoort me niet klagen hoor. Er gingen jaren voorbij dat ik dolgraag van alles voor ze wilde haken of breien, maar dat ze niet op moeders creaties zaten te wachten. Die tijd is dus voorbij. Keileuk.
Toen ik de eerste oversized waistcoat voor oudste had gebreid, wilde ik er dolgraag nog een maken met mooiere wol. Daar had ze geen bezwaar tegen, de eerste werd al zoveel gedragen. Met 9 bollen Drops Snow breide ik dit exemplaar. Omdat ik de afwerking van het gebreid gilet van Studio AK mooier vond dan die van het patroon dat ik gebruikte voor mijn eerst waistcoat combineerde ik de twee patronen.
Veel mooier dan de eerste vind ik dit tweede exemplaar. En een derde komt er ook al aan! Want jongste wilde er ook wel één. 😄

Reacties

  1. Het gilet is super mooi in het blauw. Ik gebruik er vorige maand ook een gelijkaardig eentje voor mezelf gebreid. Ik draag het ook heel graag.
    Gelukkig Nieuwjaar trouwens, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, het houdt je van de straat zeggen weer dan.
    Het is een heel mooi patroon!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas