Doorgaan naar hoofdcontent

Oranje boven

Deze week zijn al mijn eigen projecten aan de kant geschoven en zijn we volop aan de slag gegaan met de bevoorrading van het kraampje van dochterlief op de vrijmarkt.

Eerder haakte ik al deze kroontjes. Aan de achterzijde maakte ik een speldje.


Dit leuke patroon vond ik bij De Haakbrigade.

Verder haakte ik een kleinere variant van het strikje voor in het haar.


En nog steeds zijn de voorbereidingen in volle gang.


Deze lieve roosjes haakte ik volgens het patroon van Draad en Praat.

Al denk ik dat dit voor nu de laatste oranje haaksels zullen zijn.

 
Ik ben wel weer toe aan mijn omslagdoeken én aan een paar nieuwe projecten uit Haken & Kleur Buiten, dit mooie boek kreeg ik cadeau.  
 

Reacties

  1. Hallo Haak en maak

    Leuke konings haakwerkjes.
    Ik vroeg me af of van de laatste foto oranje met goud ook een patroon bestaat?
    En hoe krijg je het zo mooi rond?

    groetjes van Lizinka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lizinka,
      het idee voor het oranje lijstje met het gouden randje zag ik bij handwerkjuffie.blogspot.nl. Zij maakte er een geweldige broche van.
      Als basis gebruik je een metalen kinderarmbandje (bijv. van HEMA).
      Om de metalen ring haak je de 1e ronde alleen maar vasten, in een veelvoud van 4.
      De 2e ronde sla je de 1e vaste over, 5 stokjes in de 2e vaste, de 3e vaste sla je over, 1 vaste in de 4e vaste. Herhaal dit tot je weer rond bent.
      Met dun goud garen haak je halve vasten door de openingen tussen de steken van de 2e ronde.
      Succes!
      Groetjes, Daphne

      Verwijderen
  2. Leuke ideetjes! Oranje is trouwens mijn lieverlingskleur, misschien was ik wel Nederlandse in mijn vorige leven ;-)
    Je dochter gaat vast en zeker veel succes hebben met haar kraampje!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het oranje oogt inderdaad lekker vrolijk. Ik hoop dat het een beetje droog blijft maandag, er wordt niet zo'n mooi weer voorspeld...

      Verwijderen
  3. Bedankt daphne voor de informatie.
    En veel plezier op koningsdag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig he al dat oranje spul!!! Super leuk mijn roosjes hier in het oranje te zien! Te leuk bedacht! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw patroon van dit roosje is zó leuk en multifunctioneel. De roosjes zijn inmiddels van een speldje voorzien en klaar voor gebruik! Liefs, Daphne

      Verwijderen
  5. Heerlijk he, lekker in de oranjestemming! Erg leuk gehaakt alle items! Ik ben ook druk in de weer geweest :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon