Doorgaan naar hoofdcontent

Granny Square Boodschappentas

De afgelopen weken waren hectisch. Thuis gebeurde er van alles, bij ieder van ons liep niet alles zoals gewoon of zoals we graag zouden willen. En dat zorgde voor stress en onrust. Nu heb ik graag mijn zaakjes onder controle en staat de gezelligheid thuis bij mij voorop. En juist dat lukte even niet en dat kostte me (te) veel energie. Want met mijn beperkte energie moet de invulling van de dag goed afgewogen worden. Gelukkig kon ik met mijn werk even een tandje terug.

Ook werd ik mij ervan bewust dat mijn me-time er te lang bij in was geschoten. Tijd dus om hier weer bewuster voor te kiezen. 

Met een vol hoofd weet ik dat er geen ruimte is voor creatieve ideeën. Ik had veel zin om een eenvoudig project te haken met fijne kleuren, maar de inspiratie had ik niet.

Granny squares haken is altijd een goed idee, daar had ik wel zin in. En dan met lekker vrolijke kleurtjes. Gewoon niet nadenken, maar lekker haken en daarna bedenken wat het gaat worden. Gelukkig heb ik altijd een krat vol met bolletjes Yarn and Colors Epic in huis, waarmee ik goed vooruit kan. Met deze bolletjes en haaknaald 4.5 ging ik aan de slag.


Al snel viel mijn oog op een van de vele jute AH tassen bij ons thuis. De grootte van één square paste precies 12 keer op een zijde. 


Ik naaide de granny squares aan elkaar met een simpel steekje en haakte er nog een rand omheen met granny stripes.


Het laatste klusje, het bevestigen van het haakwerk aan de tas, daar had ik eigenlijk helemaal geen zin in. En dus bleef het even liggen. Tot ik me er op een gegeven moment toch toe zette en dat eigenlijk ook wel meeviel.


Het resultaat is niet superorigineel, maar wel leuk! Veel gezelliger dan zo'n saaie jute tas. 

Reacties

  1. Misschien niet superorigineel, wel superpersoonlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn zo'n niet nadenken-project. Goed dat je bewust haaktijd inbouwde. Hopelijk is er weer wat meer rust?
    De tas is erg mooi geworden. Zo lekker fris van kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi geworden. Daar ga je in stijl mee kunnen shoppen!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik las ooit het volgende: A Granny each Day keeps the docter away!!
    Als ik jouw bericht lees denk ik dat dat zeker opgaat😁, je hebt op tijd aan de rem getrokken en met dit vrolijke project ben je weer een beetje aan jezelf toe gekomen.
    Wat heb je het mooi aan elkaar gemaakt!! Mooie steek heb je daarvoor gebruikt.
    Daarna het geheel aan de tas genaaid? Wat grappig dat die grannys precies paste, dan moet het ook zo zijn hè.
    Probeer het maar een beetje los te laten allemaal, ik ben ik zo'n control freak, maar heb geleerd dat "loslaten" soms juist zorgt voor rust en overzicht.
    Succes en lekker blijven haken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Daphne,
    Wat een mooie tas heb je gemaakt. De kleuren zijn erg mooi. Hopelijk is er weer een beetje rust bij je in huis en kun je weer van een beetje 'me time' genieten.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk keert de rust en balans snel weer terug.
    Je tas is erg mooi geworden.
    Goed weekend.
    Groetjes, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die is echt prachtig! En fijn dat je weer de ruimte hebt gevonden voor je "me-time", een mens kan echt niet zonder! ik heb ergens ook nog zo'n jute tas liggen die braaf ligt te wachten tot ik d'r aankleed zodat ze mee naar buiten kan.......ik ga eens even graven in mijn bodemloze hobbymaterialenput!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige tas. Hoe heb je de zijkanten gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet. :-) Ik heb alleen een voor- en achterkant gehaakt en die op beide zijden van de tas genaaid.

      Verwijderen
    2. Hartelijk dank voor dit super mooi model en duidelijke uitleg, zelfs wie niet veel van haken kent, kan het hier op een leuke manier leren en de kleindochter gelukkig maken!

      Verwijderen
  9. Door jouw afbeelding geïnspireerd heb ik de tas ook gemaakt. Kan helaas geen foto uploaden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Je mag me altijd een mailtje sturen via Contact.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas