Doorgaan naar hoofdcontent

Veljestä Strepen Sjaal

Al een aantal jaren werk ik met FairYarns samen en heb al verschillende ontwerpen mogen maken met garen van Fonty en Borgo de Pazzi. Op Instagram las ik dat FairYarns een nieuw merk zou gaan lanceren in Nederland en de volgers werden uitgedaagd om te raden om welk merk het ging.


Het zou gaan om een duurzaam, Scandinavisch merk dat hier nog onbekend is. Ik zocht wat op internet en kwam toen Novita tegen, een merk met mooie, duurzame garens en prachtige patronen.

Ik waagde een gokje, won en mocht vervolgens een pakket garen uitkiezen. Op een zaterdagochtend moest Bert van Fairyarns bij mij in de buurt zijn en kwam hij bij mij op de koffie om de garens te laten zien.


Zo veel moois om uit te kiezen...
Ik koos voor 4 kleuren Veljestä, een zachte sokkenwol, om een sjaal mee te haken.

Op elke bol van 100 gram zat ongeveer 200 meter. 


Het haakte heerlijk weg en de sjaal was in no time af.

Heel blij ben ik met de kleurencombinatie.


Ik haakte de sjaal met haaknaald 4.0, startte met 264 vasten (volgens de methode haakwerk opzetten zonder lossen ketting op basis van vasten). Begin je met een ketting van lossen, dan begin je met 265 lossen.
Toer 2 t/m 5 herhaalde ik na toer 5 nog 4 keer, om vervolgens af te sluiten met toer 6 en tot slot een toer vasten. Toer 3 t/m 5 haakte ik steeds in een andere kleur-volgorde.



Reacties

  1. Wat leuk dat je gewonnen hebt. Je kunt op de foto al zien dat het prachtig garen is.
    Mooie sjaal. Vaak is een eenvoudig patroon toch het mooist.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden, sjaals heb je nooit teveel toch?!?!
    Het garen ziet er heerlijk uit, mooie dikte, 200 meter per 100 gram.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie sjaal. Het garen oogt prachtig. Eentje om te onthouden voor mij!
    Leuk dat je de garens thuis mocht bekijken. Mooi cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Daphne,
    Wat leuk dat je gewonnen hebt. En wat heb je goed gekozen. Echt prachtige kleuren zo. De sjaal is erg mooi geworden. Leuk zo die strepen granny sjaal.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Te gekke tas

Gestrikt