Doorgaan naar hoofdcontent

Placemats

Het boek Mandala's Haken van Haafner Linssen is een heerlijk boek boordevol fijne patronen om mindful te haken. Een van de patronen die ik het mooist vind is de Sublieme Cirkel. Niet eens zo'n moeilijk patroon, maar mooi door z'n eenvoud.


En heel geschikt voor het maken van een placemat, had ik bedacht.


Ik haakte er vier, twee mintgroene en twee donkergroene, met Drops Paris. Van beide kleuren had ik ongeveer 3 bollen nodig. Wel haakte ik een extra ronde, omdat de placemat anders net niet groot genoeg was.


Wat ik erg leuk vind aan dit patroontje is de rand, deze haak je in de kreeftensteek. De kreeftensteek haak je achteruit en deze geeft een leuk, rond effect.



Erg mooi vind ik ze staan op onze witte tuintafel. Niet alleen als placemat, maar ook als doily.

Reacties

  1. Heel erg leuk, zeker in deze kleuren. De kreeftsteek is altijd een dankbare 'afwerker' (al haakt het niet altijd even prettig :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! De kleuren staan ook erg mooi op een witte tafel ;)
    En ik ben ook dol op een randje met de kreeftensteek, dan is het net iets meer af dan met een randje vasten.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Daphne,
    Wat een leuke placemats. Ik zou zelf bang zijn dat er vlekken in komen haha.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er erg mooi uit als placemats. Goed bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie placemats in mooie kleuren. Ze staan prachtig op de witte tafel. En ben je in een andere tijd van het jaar, dan kun je ze geoon nog eens haken in een andere kleur.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat staat mooi op je tafel. Ja, de kreeftensteek is leuk, hè? Heb ik ook al vaker gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee om er placemats van te maken. Wij hebben ronde gevlochten placemats van ikea, maar bedenk me nu dat deze ook leuk zouden mixen. Ik ga het onthouden! Mooie kleuren heb je gebruikt, staan mooi zo bij de tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee!!! wil al jaren nieuwe placemats! Misschien dat het er nu van gaat komen! En ik ben ook fan van de kreeftsteek, geeftvaak nét een mooiere afronding!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi!
    Geweldig sfeertje heeft jouw mooie gedekte tuintafel. Genieten ....
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt gelijk, die rand maakt het helemaal af! En door dit simpele patroon blijven deze placemats nog heel lang bruikbaar en goed combineerbaar. Lekker rustgevend eten :-)
    Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Daphne, ik wil graag placemats haken en vind die van jou zo leuk! Zou je het patroon met me willen delen? Groetjes Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Lieke, het patroon komt uit een boek, daarom kan ik het helaas niet delen. Misschien is het een idee om eens bij de bieb te kijken of ze Mandala's Haken van Haafner Linssen hebben.

      Verwijderen
  12. Helaas is het boek niet meer leverbaar. Heb je misschien het patroon van de placemat. Vast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb Haafner een berichtje gestuurd met de vraag of dit patroon op een andere manier te koop of te krijgen is. Een kopie uit een boek maken vind ik niet netjes tegenover de schrijfster. Je zou haar zelf ook een berichtje kunnen sturen via haar blog: https://byhaafner.blogspot.com/?m=0

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon