Doorgaan naar hoofdcontent

Warme col XL

Terwijl we met ons gezin genoten van het zonovergoten Italië haakte ik een wollen col. Gezien de hitte in Zuid-Europa nam ik bijna alleen maar katoentjes mee, maar bij het afscheid van mijn zus in Zwitserland kreeg ik nog twee bolletjes prachtige wol in mijn handen gedrukt.


Het waren dezelfde soort bolletjes als die ze mij voor mijn verjaardag toestuurde, ik schreef hierover in het bericht Zwitserse alpaca. De bolletjes die ze me toestopte waren van een iets lichtere kleur dan de bolletjes die ze me eerder cadeau deed. Eigenlijk wilde ze er zelf een sjaal van haken, maar het kwam er steeds niet van.


De wolletjes gingen vervolgens mee naar Italië en ik besloot er een lekkere col voor haar van te maken, die ik dan op de terugweg naar huis bij haar kon achterlaten.


Zo kwam het dus dat ik met hoge zomerse temperaturen een dikke, wollen col aan het haken was. Wat een idioot, moeten de andere gasten aan het zwembad hebben gedacht, toen ik met 30 graden steeds de col aan het passen was. ;-)


Maar de col kwam netjes op tijd af en kon mooi mee terug naar Zwitserland, op tijd voor de koude Zwitserse winter, want zuslief ziet wat af, zit een groot deel van de winter in de sneeuw. Nu is ze er in ieder geval klaar voor.

Het gratis patroon van de warme col vind je terug in het bericht Warme col. Deze keer haakte ik 'm dubbel zo lang als de vorige keer, zodat ie 2x om haar nek past.

Reacties

  1. Super! Ik haak mijn cols ook altijd lekker lang zodat je ze 2 keer kan omslaan. Lief van je, dat je voor haar zo'n mooie, warme sjaal haakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig heeft je zus nu toch een col/sjaal in de door haar gewenste kleur. Mooi. En met zulk garen in de warmte, ik kan er over meepraten. Soms best lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!! En wat lief dat je dat voor haar hebt gemaakt, zal ze vast heel blij mee zijn. De wol is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, ik zie al helemaal voor me hoe je met een col om je nek in de hitte zit... Hij ziet er wel heel mooi uit. Zal je zus plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie het zo voor me ... daar aan de rand van het zwembad ... ;-)
    Prachtig garen. De col is erg mooi geworden. Leuk om zo'n cadeautje op de terugweg te mogen bezorgen.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super mooie col Daphne. Lekker haken aan het zwembad haha. En in de winter in Zwitserland kan je zus het wel gebruiken. Ligt er bij haar ook al sneeuw?? Waar wij altijd heen gaan in Italië lag al sneeuw (!) en in Oostenrijk ook geloof ik, zie elke keer foto's van hans ter braak voorbij komen haha.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had je daar wel willen zien zitten met de col om in 30 graden! Hihi. Maar het was de moeite waard hij is zo mooi! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon