Doorgaan naar hoofdcontent

Denim blauwe sjaal

De meest eenvoudige haakpatronen vind ik vaak het mooist. En dan ook het liefst in één kleur. Less is more, wat mij betreft. Dat geldt in ieder geval voor de sjaals die ik het liefste maak en draag. De sjaals die ik in meer kleuren haakte, blijven meestal onder de kapstok liggen.


Als kerstproject wilde ik dit jaar een mooie omslagdoek maken met de granietsteek. Laatst haakte ik er al zo een, Omi's sjaal, voor mijn moeder. Die vond ik zo mooi dat ik er minstens nog een wilde maken. Een heerlijk tomeloos project om mindful te haken.


Voor de kerst bracht ik nog snel even een bezoekje aan Wolplein en sloeg een mooie vakantievoorraad wolletjes in. De bolletjes Drops Puna in denim blauw gingen mee de auto in naar Zwitserland en onderweg maakte ik al een mooi begin. De bolletjes reisden mee naar de fijne B&B, naar het huis van mijn zus en weer mee terug naar Nederland. Vorige week maakte ik 'm af.


Al een tijdje twijfelde ik of ik een paspop zou aanschaffen om mijn creaties op te kunnen etaleren en fotograferen. Afgelopen week besloot ik eens gek te doen en er een te bestellen. De denim blauwe sjaal hing er nog geen twee dagen op toen een lieve vriendin op de thee kwam en vroeg of deze mooie sjaal ook te koop was. En dat was ie, want (hoe gaaf ik 'm zelf ook vond) ik heb zelf inmiddels al zo veel sjaals dat ik elke week van het jaar een andere kan dragen. ;-) Bovendien merkte ik dat ik nog blijer van de sjaal werd, doordat een ander de sjaal net zo mooi vond als ikzelf...

 
 
Ik haakte de denim blauwe sjaal volgens dit patroon. Ik maakte een Nederlandse vertaling van het patroon.

Reacties

  1. Prachtige sjaal in een prachtige kleur. Handig om jouw project op een paspop te tonen. Nu gaat jouw vriendin de sjaal met plezier dragen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi! Hoeveel bollen Puna gaan er in deze sjaal?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! De paspop gaat zeker nog van pas komen. Goed dat je een witte hebt gekozen, dat past bij alles. De sjaal in die steek moet ik ook eens proberen, echt mooi, begrijpelijk dat hij verkocht is! En je hebt gelijk hoor, ik kies vaak ook voor de effen sjaals om te dragen, dat combineert makkelijk. Tenzij mijn kleren ietwat somber of uni zijn, dan mag er wel eens een kleurrijk accent bij. Het is alleen dat ik vaak, onbewust, naar veel kleuren grijp om te haken. Dat werkt ook zo leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, die ziet er mooi uit! Ik begrijp dat je vriendin die graag wilde kopen. Maar, mag ik je vragen wat je daar dan voor rekent? Het materiaal uiteraard, maar vraag je dan ook nog iets voor het werk wat er in zit? Of zie je dat als liefdewerk-oudpapier? Je hebt er immers het plezier van het maken aan beleefd, en juist bij een vriendin lijkt het me wel lastig wat je er dan voor vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat blijf ik inderdaad ook lastig vinden. Bovenop het materiaal reken ik inderdaad ook altijd een bedrag voor het maken, maar dit staat niet in verhouding tot het aantal uren dat ik ermee bezig ben geweest.

      Verwijderen
  5. Helemaal mee eens ... eenvoud ... ook ik ben er dol op!
    Deze sjaal vind ik prachtig. Je vriendin boft.
    Mooi plaatje van de witte paspop naast de witte kast. Ooit kocht ik een paspop op een markt met opbrengst voor een goed doel. Win-win ... een mooie bijdrage van mij voor het goede doel en ik een paspop rijker. Geen nieuwe hoor, maar wel een mooi exemplaar. Jij gaat vast veel plezier beleven aan Je mooie paspop.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie sjaal. heel gaaf. Wat leuk, zo'n paspop. Ik zie ze steeds vaker voorbij komen bij blogs, je kunt sjaals mooi laten zien. Wat leuk dat je vriendin hem wou kopen.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze is inderdaadd wel héél erg mooi.
    Wat goed dat je hem kon verkopen, kun je lekker weer nieuw garen kopen en doorhaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben een leek, maar ik lees dat je met een haaknaald nr 7 hebt gehaakt. Op de wol staat als advies een naald nr 4. Begrijp ik hetniet goed. Is een haaknaaldd nr 7 beter? Vind je sjaal echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede aankoop, zo'n pop. Ik heb er ook een. Echt heel fijn. En wat een mooie sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De sjaal, bestaat die uit 2 delen??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De sjaal wordt aan één stuk gehaakt. Hierboven, in het blogbericht, staat een link naar het patroon.

      Verwijderen
  11. Wat een prachtige sjaal! Heb je effectief haaknaald nr 7 gebruikt want lijkt me toch zeer compact?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het garen dat ik gebruikte is voor haaknaald 4.0 en ik gebruikte idd haaknaald 7.0, waardoor de sjaal lekker soepel werd. Wil je 'm nog luchtiger, dan kun je natuurlijk een dikkere haaknaald gebruiken.

      Verwijderen
  12. Ik kan het patroon niet downloaden want kom dan op een andere site terecht waar ik het patroonriem terugvind. Kan je me
    Het doormailen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het net even gecontroleerd en het klopt wel, het lijkt op een ander patroon, maar het is het juiste. Klik hierboven op "dit patroon". Scroll naar beneden tot na de 2e foto, daar staat DUTCH PDF HERE. Als je daarop klikt, kun je het bestand downloaden. Lukt het je niet, dan mag je me een mailtje sturen via de Contact pagina hier op mijn blog, dan help ik je verder.

      Verwijderen
  13. Hoe groot is deze sjaal op de foto?
    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De sjaal is niet meer in mijn bezit, dus ik kan ´m helaas niet meer voor je nameten.

      Verwijderen
  14. Hoe haak je van binnen naar buiten? Snap niet goed hoe dat moet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier wordt bedoeld dat je haakt vanuit het midden (binnen), je begint met een klein driehoekje dat steeds groter wordt.

      Verwijderen
  15. hallo Daphne, ik wil heel graag deze sjaal halen, alleen kan ik het patroon echt niet vinden ! Of kijk ik niet goed ? Alvast bedankt voor je hulp.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vertaling is in het patroon waarnaar ik in het bericht link niet voor iedereen goed te vinden. Als je me een mailtje stuurt via de contact pagina, dan stuur ik het je toe.

      Verwijderen
  16. Goedenavond, Ksn u mijn het patroon van de sjaal doorsturen?
    Hartelijke groeten,
    Ans Verschoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onderaan in het bericht kun je nu de vertaling van het patroon downloaden. Lukt dit niet? Dan mag je me altijd een mailtje sturen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon