Doorgaan naar hoofdcontent

Chunky deken

Gehaakte en gebreide dekens vind ik zo mooi. Ikzelf heb er alleen vaak het geduld niet voor. Ik vind ze het mooist als ze helemaal in één kleur zijn gemaakt, maar daardoor wordt het haken of breien van dekens ook wel erg saai.

Op Instagram kwam ik een foto Created by Carolien tegen. Carolien is één van mijn Fonty Designteam "collega's" en heeft ook heel toffe patronen op haar blog staan. Ze haakte een deken met drie bollen garen tegelijk en een grote haaknaald. Het effect was erg leuk, ik hou wel van een beetje stoer en chunky. Carolien gebruikte drie verschillende kleuren, maar zoals ik al vertelde hou ik meer van uni. Ik besloot dezelfde deken te haken, maar dan met drie draden in één kleur.


Met deze drie draden en haaknaald 12 schiet ie echt lekker op en was er van verveling absoluut geen sprake. Ik gebruikte 9 bollen budget acryl garen voor haaknaald 4.0 met een lengte van 240 meter per bol.


Het leuke ribbeleffect komt doordat de halve stokjes steeds in de achterste lus zijn gehaakt. Ik kwam op dit idee door een hakende collega, met wie ik af en toe bijklets over haakgerelateerde zaken, als we elkaar tegenkomen bij de koffieautomaat.


De kleur vind ik echt prachtig, deze past helemaal in ons interieur. En lekker warm dat ie is!

Reacties

  1. Prachtig Daphne. En haaknaald 12, heerlijk snel haken.
    Ik haak ook vaak in uni, maar soms is iets anders ook leuk. Nu ben ik bezig met een deken met rondjes in een gemêleerd garen en daaromheen wit. En dat wordt toch wel heel mooi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! De eenvoud, uni en chuncky ... ik vind dat een geweldige combinatie.
    Zo eentje zou ik ook wel willen. Krijg bijna de neiging om direct de fiets op te stappen, maar dat dacht ik gisteren ook bij het zien van een gehaakt kussen ...
    Het idee ga ik onthouden.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige deken in een mooie kleur. Bij een deken in één kleur komen de steken mooier uit dan bij een kleurrijke deken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Daphne,
    wat een mooie deken. Ik heb ook eens een deken met 3 draden gehaakt, gemeleerd. Jouw effen versie is ook echt super tof en helemaal jou kleur. Erg mooi.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik krijg ook meteen zin om een deken te gaan haken, maar wacht nog even met beginnen, want ik weet uit ervaring dat ik die toch niet afmaak.
    Maar als ijk hier zo kijk krijg ik wel de kriebels, wat issie leuk!!!!
    Het "patroon" is mooi, met die banen en het ziet er ook warm uit.
    Ga je weer veel plezier van beleven denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hij is prachtig, je deken !! alhoewel ik meer van de kleur ben !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kan iemand mij aan dit patroon helpen?
    Ik kan het niet vinden.
    Vind heel erg mooi!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon vind je hier:
      https://haak-en-maak.blogspot.com/2020/03/chunky-deken-patroon.html?m=1

      Verwijderen
  8. Reacties
    1. Mijn deken is ongeveer 115 x 120 cm. Meer info vind je hier:
      https://haak-en-maak.blogspot.com/2020/03/chunky-deken-patroon.html?m=1

      Verwijderen
  9. mag ik vragen hoe de steek heet ?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zou iemand mij kunnen vertellen of deze kleur wol nog te koop is?
    Wil dit deken graag voor mijn dochter gaan haken namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de website van Zeeman zie ik dat het garen (Royal) nog in deze kleur te koop is.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas