Doorgaan naar hoofdcontent

Bloembollen in bijenwas

Daar zitten we dan, met zijn allen weer thuis in de aanloop naar Kerst. Door alle hectiek van de afgelopen weken had ik nog weinig ruimte in mijn hoofd om überhaupt na te denken over de Kerstvakantie. Reden te meer daarom om de jaarlijkse kerst-knutsel-date met mijn vriendin door te laten gaan. Fijn om weer eens gezellig bij te kletsen en ondertussen samen creatief bezig te zijn.

Eerder had ik een leuk DIY idee voorbij zien komen waarvoor ik niet naar het tuincentrum hoefde. Ik kocht een kerststukske bij de supermarkt en haalde dit uit elkaar om er vervolgens een nieuwe van te maken. Want die kant en klare stukskes vind ik persoonlijk meestal echt niet mooi.


De bloembollen werd schoongemaakt, het mos opgefrist, takjes van de kerstboom geknipt en via internet bijenwas besteld. 

De bijenwas werd gesmolten en de bollekes erin gedipt.

Op een bakpapiertje droogden ze mooi op.

Alle bloembollen (ik had ook een paar amaryllissen gekocht) gingen samen met het mos, de takjes, kerstlichtjes en wat kerstballetjes in glazen vazen en een schaal.


Eigenlijk vind ik bloembollen het mooist als ze nog niet open zijn, hopelijk blijven ze nog even dicht.

Nog een paar drukke dagen werken en dan ga ik samen met mijn schatten genieten van de kerstvakantie. We maken er samen thuis maar iets gezelligs van. Ik wens jou een fijne, intieme kerst. En blijf vooral gezond! X

Reacties

  1. Zo simpel kan het zijn. Nu de winkels voor het grote deel dicht zijn, maak je van iets gewoons van de supermarkt, met een beetje extra, iets wat je prachtig vindt. Leuk gedaan. Fijne kerst(vakantie) alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! Zo sfeervol!
    Bloembollen vind ik ook het mooist als ze nog niet open zijn ... dat frisse groene.
    Creatief om spullen uit de supermarkt zo te gebruiken. We moeten wat hè, in deze bijzondere tijd.
    Heel fijne dagen samen met je gezin toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas