Doorgaan naar hoofdcontent

Opi's Tweed Sjaal

Voor het eerst sinds 16 jaar vierden we Sinterklaas zonder mijn ouders. Het risico op besmetting vonden we te groot, gezien de stand van zaken op de middelbare school van onze meiden. Vorige week was onze jongste nog een week preventief thuis met de klas, deze week volgt onze oudste met heel 5vwo thuis online lessen. De situatie is voor hun alles behalve relaxed. Toch wilden we het Sinterklaasfeest voor onze ouders niet zomaar voorbij laten gaan. We maakten twee tasjes met leuks en lekkers en een toepasselijke rijm en gaven die die middag bij ze af. 

Voor mijn vader had ik met mooi groen Tweed garen een sjaal gehaakt en voor mijn moeder de Tunische Strepensjaal in één kleur. Deze laatste zal ik hier op een ander moment laten zien.


Zo veel ideeën als er te vinden zijn op internet, in boeken en magazines voor damessjaals, zo weinig zijn er voor mannen te vinden. Maar in al die jaren had ik nog nooit een sjaal voor mijn vader gemaakt en dat kan toch eigenlijk niet. De ribbelsteek heeft een lekker stoere uitstraling en weinig poespas, heel geschikt voor een mooie mannensjaal. De ribbelsteek kun je op verschillende manieren haken. Zo gebruikte ik de ribbelsteek ook voor de Chunky Deken. Voor de sjaal haakte ik de ribbelsteek op een andere manier. In het patroon is dit met foto's uitgelegd. Op deze manier is de steek wat strakker dan bij de Chunky Deken, wat ik mooier vind bij een sjaal.


Wil je deze stoere mannensjaal ook haken? Download dan hier het patroon:



Reacties

  1. Wat een mooi kado. En zo raar als het allemaal verloopt dit jaar. Maar gezondheid gaat voor alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw. Super mooi Daphne. Er zijn inderdaad weinig mannenpatronen. Wel super gaaf, dankjewel voor het patroon.
    Fijne avond.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo als veel dingen dit jaar verliep voor velen Sinterklaas ook anders. Des te leuker dat jullie op deze manier toch aan jullie ouders hebben gedacht. Ze waren jullie vast dankbaar.
    Prachtig cadeau deze sjaal. Ik ben dol op tweed en houd van deze eenvoud!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas