Doorgaan naar hoofdcontent

Muts

Wat een heerlijke week hebben we gehad! Een fijn voorproefje op de lente. In de tuin genoten we van het zonnetje en alle ramen gingen open om de frisse lentelucht naar binnen te halen. Ik ben heel benieuwd of het lenteweer gaat doorzetten. Want in maart kan het natuurlijk echt nog wel winter zijn. Jaren terug had ik op mijn verjaardag, eind maart, nog sneeuw. Andere jaren kon ik al lekker buiten zitten met mijn verjaardagstaartje. We zullen het zien...

Ik was al bijna weer vergeten dat we kort geleden nog een vorstperiode hebben gehad, dat lijkt al weer zo ver weg. Ook daar genoten we volop van! 

Vorig week liet ik de muts zien die ik voor oudste had gemaakt. Nadat ik de Winter Smiles Hat voor onze oudste had gebreid, wilde jongste ook wel een nieuwe muts. Omdat het einde van de vorstperiode in zicht was, haakte ik voor jongste een muts. Ik haak nu eenmaal veel sneller dan dat ik brei. 

Zo had ze er tenminste deze winter nog iets aan bij het schaatsen op de vennen.
Voor de muts gebruikte ik 2 bollen Yarn and Colors Charming, haakte met een dubbele draad en haaknaald 6.0.

Ik vind dat een muts goed moet passen, ik gebruik daarvoor daarom geen vast patroon en pas de muts tijdens het maken aan, waarbij er steeds gepast moet worden.

De muts haakte ik met halve stokjes en ik eindigde met een paar rijen reliëfstokjes. Tot slot maakte ik een pompon van het garen dat ik over had.

De colsjaal haakte ik vorig jaar voor haar. Ik gebruikte hiervoor mijn patroon van de Keizachte Knuffelsjaal, ik gebruikte hier 2 bollen Lammy Chenille en haakte de uiteinden uit elkaar. Ze draagt 'm nog steeds graag.

Reacties

  1. Leuke muts, zo'n simpel patroon laat het garen altijd mooi uitkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuke muts met pompom! En wat een mooi plaatje, heerlijk was het toen, maar ook nu buiten!

    Lieve-groet, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Staat haar goed!
    Mooi garen en de sjaal is er perfect bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een toffe muts. En zo mooi in combinatie met de sjaal!
    Leuk effect de reliëfstokjes onderaan. Doet me denken een afwisselend recht en averecht.
    Herkenbaar wat je schrijft over het weer op jouw verjaardag. Op mijn verjaardag halverwege maart kan het ook sneeuwen of lenteweer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas