Doorgaan naar hoofdcontent

Omslagdoek XL

Een hele poos geleden haakte ik een bruine Omslagdoek. Zo eentje met de granietsteek, waarvan ik er veel haakte met verschillende soorten garens. Deze haakte ik met een dubbele draad Drops Flora, 6 bollen in totaal.

Afgelopen december verkochten onze meiden door mij gehaakte items voor de kerstactie voor school. Zo leuk dat het een succes werd en verschillende mensen, bekenden en onbekenden, een sjaal, tas of baby item kochten! 

Zo kocht een jeugdvriendinnetje de bruine omslagdoek voor haar moeder. Toen haar moeder pas bij mijn moeder op bezoek was, vroeg zij of ik de sjaal nog groter zou kunnen maken. Hetzelfde garen had ik niet meer en met een ander kleurbad verder haken leek me niet zo'n goed idee. Wel had ik nog een aantal bollen van hetzelfde garen in een andere kleur, die toevallig ook nog eens mooi matchten met de oorspronkelijke bruine tint. Van beide kleuren had ik 2 bollen.

Ik haakte met elke kleur een aantal rijen, tot de bolletjes op waren. 

De omslagdoek werd echt een flink stuk groter en de combi vind ik erg leuk geworden.

De sjaal kan zo ook heerlijk met de punt aan de achterzijde, ruim over de schouders worden geslagen en valt zo tot net boven de knie. Een echte XL sjaal, ik wil er zelf ook wel één!

Het oorspronkelijke patroon vind je hier, de vertaling hier.

De Instagram pagina die we speciaal maakten voor de kerstactie, @haak.sale,  hou ik voor het gemak in de lucht. De opbrengst gaat alleen niet meer naar de kerstactie. De speciale saleprijzen voor de kerstactie blijven ongewijzigd en ik zet er regelmatig items bij. Handig om naar te verwijzen als ik vragen krijg over mijn voorraad. :-)

Reacties

  1. Hey Daphne,
    Wat leuk dat je items hebt verkocht voor de kerstactie. Echt super. Wat heb je de omslagdoek mooi groot gemaakt. De kleuren passen perfect zo. Heel gaaf.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel mooi deze kleurencombinatie!
    Leuk dat de kerstactie zo'n succes was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi en prachtig de kleurencombinatie! Fijn weekend!

    Liefs, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi!
    Ik hou ook van hele grote shawls...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig warm, zo te zien!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas