Doorgaan naar hoofdcontent

Omslagdoek

Van alles wat er van mijn haaknaald glijdt vind ik sjaals en omslagdoeken denk ik toch echt wel het leukst. Nu het herfst is kunnen de omslagdoeken weer uit de kast. Ik heb altijd graag sjaals gedragen, zo had ik een heel lange Oilily fase waarin ik elke dag zo'n sjaaltje droeg. Ik had er heel veel. En toen de kinderen klein waren droegen zij ze bij hun jas. Een groot deel van mijn verzameling heb ik inmiddels weggedaan, mijn favoriete exemplaren heb ik nog bewaard voor je weet maar nooit.


Tegenwoordig kies ik voor wat minder kleurrijke sjaals, liefst gewoon in één kleur.


Zo haakte ik deze bruine, wollen omslagdoek met een dubbele draad Drops Flora. 6 bollen gebruikte ik en haaknaald 9.0.


Precies hetzelfde is ie als Omi's sjaal, maar in deze kleur krijgt de sjaal toch weer een andere look.


 De omslagdoek is gehaakt volgens het patroon van Jessie At Home. Ik maakte een Nederlandse vertaling van het patroon. Heb je interesse? Stuur me dan een e-mail.

Reacties

  1. Héérlijk, zo'n omslag.
    Ook lekker in 's avonds op de bank over en schouders te slaan!
    Mooie kleur, echt herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo`n mooie kleur en jah ik haak ook graag sjaals en omslagdoeken! Fijne avond! Liefs, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Daphne,
    Wat een leuke omslagdoek. Heel mooi.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne omslagdoek. Die kun je op veel kleuren dragen. Iedere haakster/haker heeft eigen voorkeuren. Ik vind het fijn om haakprojecten af te wisselen.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat een mooi exemplaar.
    Ik houd hier ook van. Zo mooi door de eenvoud!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, prachtig! Misschien een beetje rare vraag, maar draag je je omslagdoeken binnen of buiten? Ik vind ze zo leuk om te zien op blogs, ik heb er eentje gehaakt, maar die hangt op een kledinghanger. ik had hem gehaakt om te dragen bij mijn winterjas, maar ik vind het niet praktisch, een sjaal is dan makkelijker om een koude nek te voorkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuke vraag, Anja! Ik draag mijn omslagdoeken binnen en buiten, maar vooral buiten als het voor een winterjas te warm is. Als ik mijn winterjas draag, dan pak ik ook liever een sjaal.

      Verwijderen
  7. Ik vind het een prachtige omslagdoek, sober, maar daardoor juist heel mooi. Lijkt me ook een fijn project om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blijft ook altijd fijn o te dragen. Mooi exemplaar is dit geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon