Doorgaan naar hoofdcontent

Wol verven

Afgelopen zaterdag vierde Saskia van By Philon een feestje in haar wolwinkel vanwege het vijfjarig bestaan. Zo konden er onder andere verschillende workshops worden gevolgd. Omdat ik regelmatig samenwerk met Saskia en graag en vaak in haar winkel kom, wilde ik het feestje niet missen.

Allereerst schoof ik aan bij Antje van Holland Creatief, die met haar gezellig karretje voor de winkel stond. Bij haar kon je je eigen bolletje wol verven in een zogenaamde 'toverpot'. 

In de kar koos ik een bolletje wol uit en vervolgens ging ik aan de slag met wol, potje, vloeistof en verf. Kleurkeuzes maken, daar ben ik nooit zo heel goed in. Eén ding wist ik zeker, ik wilde geen groen. Daarom beperkte ik mij tot rode en blauwe en liet ik de gele staan. 

Met spuitjes en lepeltjes bracht ik de verf op het garen aan. Het leek haast scheikunde, haha.

Vervolgens ging het potje in een au bain marie badje en na drie kwartier kon het potje mee naar huis, waar het een nachtje moest blijven staan.

De volgende ochtend spoelde ik het bolletje uit en draaide deze op mijn wolmolen tot een mooie streng. Zo leuk om te zien hoe mijn wolletje geworden was! Ik was even bang dat het grotendeels paars zou zijn geworden door het gebruik van de kleuren blauw en rood, maar dat was gelukkig niet het geval. Het was precies zoals ik het bedoeld had.

Nu mag de streng drogen en kan ik gaan bedenken wat ik ervan gaan maken. Ik heb nog geen idee. Jij?



Reacties

  1. Wat een super resultaat, ik dacht eerst dat er geen wit meer zou overblijven. Maar gelukkig wel. Ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk is dat! Ik zou er denk ik een colletje van maken of, als je genoeg looplengte hebt, misschien een (Amore) spencer?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw ... heel mooi!
    Lijkt me erg leuk om een keer te doen. Eigen wol verven. Heb ook een boek met "recepten" erin ... wie weet komt het er nog eens van.
    Wat ziet dat karretje er gezellig uit.
    Ben benieuwd wat je gaat maken. Een mooie driehoekssjaal?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuk resultaat. Mooi geworden hoor. Ik zou er een mooi sjaaltje mee haken.
    Fijne dag.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gááf Daphne, ik ben benieuwd wat jij ervan gaat maken

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Te gekke tas

Gestrikt