Doorgaan naar hoofdcontent

Herfst Zine

Een tijdje terug werd ik door Brigit van Gittepetit verrast met een door haar gemaakte Zine. Dit is een schattig klein tijdschriftje, gemaakt van 1 vel A4-papier. Begin oktober deed ze op Instagram een oproepje, ze vroeg wie er zin had om mee te doen met een Zine swap in herfst thema. Het mocht een geknutseld boekje zijn, maar ook digitaal gemaakt. Dezelfde dag zag ik op Insta een filmpje van Flow voorbij komen over hoe je er eentje maakt. Onder het mom van "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan" (Pippi Langkous) besloot ik Brigit een berichtje te sturen dat ik mee wilde doen. Wachten op meer info kon ik in al mijn enthousiasme niet en ik ging meteen aan de slag. Wel met een digitale versie, dat past meer bij mij dan een geknipte en geplakte versie.


Acht pagina's moesten er worden gevuld, inclusief de voor- en achterkant van het boekje.

De indeling van het A4-tje was wel even puzzelen, dat is dan weer makkelijker als je het analoog maakt. Maar uiteindelijk was ook de indeling naar wens. een duidelijke uitleg hoe ik dit moest doen vond ik (op aanraden van Brigit) bij Postfabriek.

Graag wilde ik er nog iets handgemaakts bij doen in de envelop voor mijn swapmaatjes. Iets gehaakts lag voor de hand. Ik vond het leuke patroon van een eikenblad van In The Yarn Garden. Met een zakje herfstthee en een snoepje was het pakketje compleet en klaar voor verzending.


In de weken die volgden viel het ene na het andere boekje in de brievenbus. Zo leuk en inspirerend hoe ieder er haar eigen draai aan had gegeven.


Vind jij het leuk om mijn zine (digitaal en ongevouwen) te ontvangen? Stuur me dan even een e-mail.

Reacties

  1. Och, dat ziet er iets heel moois uit. Knap hoe ze allemaal anders zijn, zo te zien!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat weer, weer wat nieuws!!
    Ik kan mij je enthousiasme voorstellen, word ik ook als ik dit zie.
    Ik ga eens even zoeken op internet.
    Jouw versie vind ik heel erg mooi en wat kreeg je er veel terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht een reactie achter gelaten te hebben, maar zie 'm nu niet meer ...
    Wat een prachtige zine heb je gemaakt!
    Een tijdje terug kreeg ik een zine van iemand en ben toen meer informatie gaan zoeken. Kwam allerlei inspiratie tegen. Zo ontzettend leuk! Mooi hoe iedereen er z'n eigen draai aan geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk blogbericht Daphne! En wat vond ik het leuk dat je meedeed. 💕
    Liefs, Brigit (Gittepetit)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee zeg Daphne. Wat gaaf gedaan zo. Heel mooi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas