Doorgaan naar hoofdcontent

Epic Joy Granny Square Blanket - Spring Edition

Begin dit jaar haakte ik de Epic Joy Granny Square Blanket. Zo´n heerlijk project met alleen maar vierkantjes! Het bleef kriebelen en ik wilde er nog één maken. Liefst eentje net zo groot als de vorige, maar dan met grotere vierkantjes, 16 in plaats van 49. In lentekleurtjes (mijn lievelings).

Ook deze keer gebruikte ik Yarn and Colors Epic, weer met de basiskleur Cream (circa 7 bollen). Verder gebruikte ik restanten, aangevuld met wat nieuwe bolletjes, Old Pink, Rose, Pearl, Antique Pink, Gold, Aventurine, Pea Green en Eucalyptus. Ik haakte de vierkanten met haaknaald 5.0. Elk vierkant telt 10 toeren, waarvan de laatste is gehaakt met Cream en waarbij de 10e toer 'as you go' aan de vorige vierkanten wordt gehaakt. Net zoals in het patroon van mijn vorige deken.

De rand haakte ik met granny stripes, 4 in totaal, en tot slot haakte ik een toer vasten met haaknaald 4.0, met 1 vaste tussen de clusters, 1 vaste in het 2e en 3e stokje van elk cluster en op de hoeken van de deken 1 vaste - 1 losse - 1 vaste.

Helemaal blij ben ik weer met deze deken. De deken voelt prettig zwaar en is toch ook lekker luchtig. En die kleurtjes hè, daar word je toch vrolijk van!

Reacties

  1. Prachtige kleurtjes!
    Erg mooi met de grotere vierkanten. Granny's zijn altijd goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas