Doorgaan naar hoofdcontent

Ton Sur Ton Kindersjaal

Terwijl hier, na een paar hele warme weken in september, de regen even met bakken uit de hemel viel, legde ik de laatste hand aan een kleurrijk haakproject voor de herfst. Een aantal jaren geleden ontwierp ik al een fijn kindersjaaltje met het zachte BB Merinos van Fonty, Elines Sjaal. Dit sjaaltje werd zo goed ontvangen, dat het me leuk leek om een nieuw ontwerp voor een kindersjaaltje te maken met dit fijne garen.

Het garen is er in zoveel mooie kleuren, dat het niet meeviel om een keuze te maken. Ik koos voor vier ton sur ton tinten in roze/rood.

Een lekker stretchy sjaaltje moest het worden, want kinderkleding en -accessoires moeten vooral lekker zitten. Ik koos daarom voor een aantal steken dat niet heel erg voor de hand ligt, maar wel zorgt voor dat fijne, stretchy effect.

Het patroon kun je hier gratis downloaden:

HAAK PATROON TON SUR TON SJAAL - NL (PDF)

CROCHET PATTERN TON SUR TON SCARF - ENG (PDF)

En heb je wat extra hulp nodig? Bekijk dan dit filmpje.

Wil je ook met Fonty garen aan de slag? Op de website van Fairyarns vind je alle Fonty verkoopadressen en een overzicht van alle garens en de beschikbare kleuren.

Deze blogpost kwam tot stand door middel van een samenwerking. 

Reacties

  1. Zo'n mooie kleurencombinatie!
    Prachtige sjaal. Zo eentje vind ik ook leuk. Ga je patroontje opslaan. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas