Doorgaan naar hoofdcontent

Colourful Granny Square Top

De afgelopen maanden was het rustig op mijn blog. De zorgen rondom de gezondheid van onze dochter, mijn vader en mijn moeder vroegen veel van mijn tijd en energie. In de kostbare vrije uurtjes had ik vaak niet de rust en energie om creatief bezig te zijn. 

Na het overlijden van mijn moeder en de afronding van vele ziekenhuisonderzoeken en de revalidatieperiode van onze dochter kwam de zin om te handwerken weer langzaam terug. Geen grote of ingewikkelde projecten, maar veelal granny squares. Heerlijk om mee steeds even mee bezig te zijn en dan weer weg te leggen.

Oudste had nog een granny square top op haar verlanglijstje staan, een beetje cropped met lange, wijde mouwen. Een patroon naar haar wens vond ik niet echt, maar ik begreep wat ze bedoelde. Het haakproces kende nogal wat pauzes en de squares wachtten steeds geduldig op mijn blocker tot de volgende lading gehaakt zou worden. Oudste was iets minder geduldig, want ze kon eigenlijk niet wachten tot ze de top zou kunnen dragen.

Vlak voor haar verjaardag nam ik een eindspurt en maakte ik de top af, zodat ze deze op haar verjaardag kon dragen. De top werd door haar gestyled met een wit shortje, cowboylaarsjes en gouden sieraden. Het staat haar super! En in de winter kan ze ´m mooi doordragen met jeans.

WERKBESCHRIJVING COLOURFUL GRANNY SQUARE TOP

Garen: Lana Grossa Cool Wool (5 bollen wit en 1 á 1,5 bol 7 kleuren)
Haaknaald: 4.0

42 granny squares van 6 toeren, de 6e toer telkens in wit. Elke square is 12 x 12 cm.

Maak 4 lappen: 2 van 4 x 3 (voor- en achterpand) en 2 van 3 x 3 (mouwen). Ik haakte 

Haak om elke lap 1 toer in wit.

Vouw de mouwen dubbel, de opening komt aan de bovenkant.

Haak vanaf de onderkant van de mouw de mouw en het achterpand aan elkaar. Vanaf de bovenkant haak je de mouw en het voorpand aan elkaar. Vanaf de onderkant van de mouw haak je het voor en achterpand aan elkaar. Doe hetzelfde aan de andere zijde.

Aan de bovenzijde houd je aan de voor- en achterkant de granny squares in het midden open. Haak de bovenzijde en de bovenkant van de mouwen aan elkaar.

Haak aan de uiteinden van de mouwen en aan de onderkant van de trui nog 2 granny toeren in wit rondom.  


Reacties

  1. Wat een ontzettende leuke top!!
    Mooie kleuren en in combinatie met het wit is het niet te druk.
    Heel erg leuk en mooi gemaakt.
    Ik weet niks van zorgen rondom de gezondheid van jullie dochter (berichten gemist?).... wat naar, héél veel sterkte en beterschap voor haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gecondoleerd met het overlijden van je moeder.
    De top is prachtig, dank voor de werkbeschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas