Doorgaan naar hoofdcontent

Krukje 3.0

Momenteel zijn we bezig met de voorbereiding voor een make over van onze achtertuin. Dit stond al heel lang op de planning, maar werd door ons steeds uitgesteld. Een behoorlijk deel van onze (niet zo grote) tuin wordt in beslag genomen door de schommel, waar onze jongste zo graag op zit. Het wachten was dus op het moment dat de schommel de tuin uit kon. Maar dat moment kwam maar niet en de tuin werd er niet mooier op. Een aantal weken terug besloten we om dit voorjaar toch de tuin aan te laten pakken. Nadat we al onze wensen voor de nieuwe tuin (inclusief een schommel) hadden geïnventariseerd, ging de ontwerper ermee aan de slag. Het ontwerp ligt inmiddels klaar en we kijken nu al uit naar hoe het straks zal zijn, zeker nu de temperatuur begint te stijgen.
 
 
Binnen ging ik een tijdje terug al los. Ik schoof met de meubels waardoor de woonkamer een compleet nieuwe look kreeg, zonder wat nieuws te hoeven aanschaffen. Wel paste ik het een en ander aan met betrekking tot de kussens en kleedjes op de bank, die nu veel meer opvallen.

 
Na de opfrisbeurt van de stoere deken (zie Stoere deken 2.0) en het maken van een nieuw kussen (zie Wieberkussen) waren de krukjes aan de beurt.
 
Ik hoor je al denken: "Heeft ze nu alweer een nieuw krukhoesje gehaakt?". Ja dus. Het garen waar ik de laatste twee hoesjes mee haakte (zie Krukje en Hip gehaakte kruk)  is mooi, maar geen kwaliteitsgaren en door het intensieve gebruik als krukje, voetenbankje en bijzettafeltje had het toch wel wat geleden. Bovendien hadden mijn twee krukjes twee verschillende kleuren. En dat kan natuurlijk niet. ;-)

Deze keer probeer ik het met mooi acryl garen, Stylecraft Special dk. Ik ben helemaal verliefd op de kleur duck egg. Ik gebruikte dit garen ook al voor de strepen van mijn Stoere deken 2.0.


Nu ben ik niet zo'n fan van acryl garen, maar Stylecraft Special dk vind ik toch wel mooi. Het assortiment kleuren is eindeloos, het haakt heerlijk en heeft een mooie uitstraling.

 
Ik haakte de hoesjes met een dubbele draad. Eens kijken of deze langer leven dan de vorige.
 

Reacties

  1. Mooi! Past allemaal goed bij elkaar! Veel plezier alvast van de nieuwe tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is toch leuk dat je steeds een ander hoesje om de krukjes maakt. Die foto met de schaduw op de stoel vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige sfeer zo bij jullie in de woonkamer.
    Heel mooi de "nieuwe" krukjes. Heerlijk toch dat je door een nieuwe hoes te haken een heel nieuwe look kunt creëeren?! Leuk gedaan!
    Groetjes, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat super stoer, deze "tweeling"!!!!
    Dubbele draad is vast beter, denk dat deze hoesjes voorlopig wel even meegaan.
    Lekker he, dat getut in en om het huis?!
    Wij zijn ook lekker bezig hier.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon