Doorgaan naar hoofdcontent

Mandje


Er zijn van die dagen dat onze hal vol ligt met schoenen, tassen, jassen en sjaals. Dat we hiervoor speciaal een schoenenrek, kapstokken en een mand voor de sjaals hebben schijnt bij niet ieder van ons helder te zijn. ;-) Ik vind het ook altijd een uitdaging om al deze hindernissen in de gang niet zelf te gaan opruimen in plaats van ze te laten liggen voor de eigenaar van deze spullen.
 

Naast het feit dat ik graag wil dat het huis er netjes uitziet, heeft het opbergen nóg een reden. Onze dames zijn al niet heel sterk in opschieten als het moet (tegen jongste zeggen we tegenwoordig "zo snel als je kan" in plaats van "opschieten", op een of andere manier werkt dat beter) en ik heb er altijd zo'n hekel aan dat er op het laatste moment dingen kwijt zijn. Daarom staat er bij ons een klein mandje in de gang voor alle fietssleutels van onze gezinsleden en  vriendinnetjes die op bezoek komen. Op de een of andere manier werkt dit in ons gezin wél. Gelukkig maar, want het scheelt een hoop frustraties.


Vorig jaar haakte ik al een mandje (zie hiervoor het blogbericht Opruimwoede), dit verving ik nu door een mandje met omslag, gehaakt met dik katoen en haaknaald 5.0. Ik maakte 'm af met een simpel labeltje van Mez11.

Het patroon van dit mandje vind je hier.

Reacties

  1. Handig om alle fietssleutels in één mandje te bewaren. Dat komt een berg aan stress. Dit mandje ziet er mooi en stoer uit. Het oog wil ook wat.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit mandje is geslaagd, zo'n omslag maakt het extra stevig en is nog decoratief ook.
    Succes nog met het verdragen van de sloddervossen ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig mooi mandje! De omslag en het label geven net dat beetje extra. Leuk.
    En uiteraard reuze handig voor alle sleutels. Hopelijk nooit meer lang zoeken :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Best handig, zo'n mandje. Nu hopen dat ze goed gevuld raken én blijven...
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk.
    Eigenlijk heb ik ook, heeeeeel veel van die mandjes nodig 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat handig! Zo'n mandje voor de sleutels.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Daphne,
    Ik maak voor het eerst gebruik van Pinterest en weet nog helemaal niet hoe ik bv aan het patroon/ de werkwijze van het mandje kom?! Ik zou het graag maken want vind het heel mooi.
    Alvast bedankt voor een antwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het mandje heb ik gehaakt zonder patroon. Het patroon van een soortgelijk mandje vind je bijvoorbeeld hier:
      http://littlesweetthings-saskia.blogspot.nl/2014/02/beschrijving-van-een-gehaakt-mandje-met.html
      Veel haakplezier!

      Verwijderen
  8. Waar heb je dat leuke labeltje gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi
    Als ik het mandje groter wil maken, hoe moet ik dan meerderen?
    Doorgaan met vier enkele vast en 2 in 1? Of elke toer 1enkele vaste erbij?
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na ronde 6 ga je dan verder met meerderen: 1 v in elk van de eerste 5 steken, 2 v in de 6e steek, herhaal tot aan het einde van de ronde. (56) En zo kun je ook nog verder gaan met meerderen, als je ‘m nog groter wil hebben

      Verwijderen
  10. Ok.... Dus bij iedere toer 1 vaste meer en dan weer 2 vaste in 1.....dan snap ik hem....
    Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon