Doorgaan naar hoofdcontent

XL filet sjaal

De XL filet sjaal uit Haken & Kleur Buiten was direct mijn favoriete patroon uit dit mooie boek. Voor Moederdag kreeg ik van mijn schatten een tas vol Scheepjes Softfun in de kleuren donkerblauw, licht- en donkerroze.


Vorig jaar haakte ik aan het zwembad van de camping in de Dordogne de twee smalle filetsjaals uit Haken & Kleur (zie blogbericht Vrolijke sjaals). Aan hetzelfde zwembad haakte ik dit jaar de XL filet sjaal.


Wat ik zo fijn vind aan deze sjaal is dat je 'm als sjaal, maar ook als stola kunt dragen.


Op een fijne middag aan het strand van Domburg droeg ik 'm voor het eerst.


Oudste kreeg die middag aan het strand van papa en opi een spoedcursus krabbetjes vangen.


Jongste zocht naar schelpen met parels.


Er stond precies genoeg wind om lekker te vliegeren.


En ik genoot samen met mijn mams van onze schatten die zich zo fijn vermaakten.


Toen we later die middag terug naar huis reden in de stromende regen lag de sjaal lekker warm als een dekentje over mijn benen.

Wat lijkt dat nu al lang geleden op deze druilerige dag, terwijl we eigenlijk pas drie weken verder zijn. Toen droegen we nog jurkjes en korte broekjes en de lucht was mooi blauw... Op de weg terug naar huis werd ik vanmiddag bijna van de snelweg gespoeld, maar nu ik naar buiten kijk zie ik gelukkig al weer een strookje blauwe lucht verschijnen.

In de afgelopen weken heb ik al veel plezier gehad van mijn sjaal, hij past bijna overal bij en is zo lekker zacht!

Reacties

  1. Heel mooi, ik hou ook van de combi van het donkere blauw met het roze! Knap haakwerk
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sjaal in mooie kleuren. En vast lekker zacht.
    Echt handig dat hij zo breed is dat je hem als een soort stola kunt dragen. En met het herfstachtige weer lijkt het me heerlijk om een lekkere warm sjaal om te slaan.
    Helaaskomt de regen hier nu met bakken tegelijk naar beneden. Van mij mag het zonnetje ook hier nog wel even terug komen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Daphne wat is die sjaal gaaf geworden zeg!!
    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Fijn ook dat je de sjaal zo goed kunt gebruiken!
    Maar ik genoot vooral van je verhaaltje, klinkt als een superleuke tijd aan zee.. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele mooie sjaal! Veel plezier ervan.
    Mooie foto's ook. De zomer mag nog wel even terug komen, vind je ook niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie sjaal! Hij ziet er ook erg "Soft" uit, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig.
    Ik ga gauw op zoek naar ook zo'n boek.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas