Doorgaan naar hoofdcontent

Chocokokostaart

Het laatste lange weekend is helaas weer achter de rug. Een druk weekend was het. Maar ook supergezellig.

Vandaag, op tweede Pinksterdag deden we met ons vriendjesteam mee aan het jaarlijkse familiehockeytoernooi bij de club van onze meiden. Net zoals vorig jaar bestond ons team uit spelers van vier verschillende verenigingen uit de regio, waarbij vooral de kinderen heerlijk met elkaar konden hockeyen. Echt genieten was dat langs de lijn. Meespelen zit er voor mij niet in, maar in het zorgen voor de entourage kan ik mijn ei wel kwijt.

Samen met de meiden bakte ik een taart voor het taartenbuffet. Een heerlijk taartje, bomvol calorieën, dat wel, maar gruwelijk lekker! En supersimpel.


Het basisrecept is een chocoladetaart en we testten of deze het lekkerst was met blokje fudge, pecannoten of kokos. Het was allemaal lekker, maar de pure chocolade in combinatie met de kokos was het allerlekkerst!

Voor het team moest er ook een passende outfit gemaakt worden in het thema snoepbanaantjes. Ik ging voor het eerst aan de slag met flockfolie en ontdekte hoe leuk en gemakkelijk dat is. Dat ga ik binnenkort nog eens doen op kleding van de kids.


RECEPT CHOCOKOKOSTAART

Dit heb je nodig:
300 gram pure chocolade 70% (ik gebruikte Tony's Chocolonely)
300 gram kristalsuiker
100 gram bloem
200 gram ongezouten roomboter
kokos
springvorm
bakpapier

Verwarm de oven voor op 180ºC. Houd 100 gram chocolade apart. Smelt 200 gram chocolade en de roomboter au bain marie. Meng ondertussen in een ander kom de suiker, bloem en eieren met een mixer. Schep er vervolgens het chocolade/boter-mengsel erdoorheen.

Doe het bakpapier in de spingvorm, vet de rand in en giet het mengsel in de springvorm. Zet de springvorm 40 minuten in het midden van de oven.

Laat de taart afkoelen.

Smelt de overgebleven 100 gram chocolade au bain marie en smeer deze uit over de taart. Laat ook deze even afkoelen. Strooi er als topping de kokos er overheen.

Smullen maar!

Reacties

  1. Oh, hmmm, dat is smullen! Dit recept sla ik op. Lijkt me zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt een keer proberen, is heel makkelijk en errug lekker!

      Verwijderen
  2. Dit moet echt een goddelijk taartje zijn! Jammie! Weet je wat mijn favoriete (zoete)broodbeleg is? Pure chocoladehagel met kokosschaafsel gemengd :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas