Doorgaan naar hoofdcontent

Shopper

Regelmatig vraag ik aan de meiden hun mening over de dingen die ik maak, over combinaties van kleuren, over ideeën die ik heb voor en nieuw ontwerp, over patronen die me leuk lijken om te maken... Over mijn nieuwst creatie was jongste nog wel enthousiast, maar was oudste heel duidelijk, ze vond het helemaal niks. En dat moet kunnen, ik vraag tenslotte om een mening en niet om een sociaal wenselijk antwoord.


Deze week was ik bij HEMA en kocht ik (weer) een shopper. Zo'n handig opvouwbaar ding waarvan ik er al een aantal heb en die ik veel gebruik, maar die ik natuurlijk net niet bij me had toen ik bij HEMA aan de kassa stond. Ik kon het mintgroene kleurtje niet weerstaan en vond 'm bovendien lekker stevig.

Alleen het hele grote HEMA-logo vond ik een beetje jammer, maar met een bolletje katoen en een haaknaald viel dat eenvoudig op te lossen.


Ik haakte een vierkantje dat even groot was als het logo en plakte dat over het logo heen. In eerste instantie begon ik met katoen in gebroken wit, maar daar zag je het rood doorheen. Met een donkere kleur zie je er niks meer van.

PATROON HARTJES SQUARE

Nodig:
Een bolletje (donker) katoen
Haaknaald 2.5
Stopnaald
Textiellijm
Haak de square volgens bovenstaand schema, dat bestaat uit vooral halve stokjes en de bolletjessteek. De bolletjessteek, die zorgt voor de bolletjes die later het hartje vormen, haak je als volgt:
Begin met een eerste stokje, maar sla de laatste keer doorhalen over, je hebt nu 2 lussen op de haaknaald. Haak op dezelfde manier nog 4 stokjes in dezelfde steek, waarbij je steeds de laatste keer doorhalen overslaat. Je hebt nu 6 lussen op de haaknaald staan. Sla de draad om de haaknaald en haal deze in één keer door alle lussen. Het bolletje verschijnt aan de achterkant van je haakwerk. 

Aan het einde van rij 17 haak je 1 losse en vervolgens haak je een rand van vasten om het hele vierkantje heen. Is jouw vierkantje nog wat te klein? Haak er dan nog een ronde van vasten omheen.

Als de draadjes zijn weggewerkt plak je je gehaakte square op het logo.

 

Reacties

  1. Goed idee. Ik snap niet zo goed wat er mis mee is volgens oudste dochter.
    Zo heb je hem juist eigen gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Puberdochter zeker? ��
    Groeten, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een leuk idee, de tas is er helemaal mee opgepimpt en wat stijlvoller geworden.
    Ik vraag hier thuis ook vaak de mening en krijg ook een eerlijk antwoord. Maar dan ben ik ook helemaal blij als ze wél enthousiast zijn, want dan weet ik dat ze het menen.
    Mijn zigzagdeken vond Emily in het begin maar niks, echt lelijk, en nu ik een stukje verder zit, zei ze onlangs: 'Het valt wel mee'. Daar ben ik dan blij mee :-)
    Aan de andere kant: ieder zijn smaak hé.
    Vele groetjes, Sigrid x
    PS: Bedankt voor je reactie op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon