Doorgaan naar hoofdcontent

's Mams schoudertas

Weet je nog dat ik niet zo lang geleden de Te gekke tas haakte met Bobbiny garen? Ik gebruik 'm vaak om een haakprojectje in mee te nemen, daar is ie precies groot genoeg voor.


Toen we in de meivakantie naar Zwitserland gingen propte ik 'm helemaal vol met bolletjes garen. Er is ging nog veel meer in dan ik had gedacht. Want ik moet natuurlijk wel wat de doen en wat te kiezen hebben als ik in de auto zit en op vakantie ben. Om uiteindelijk met een klein afgerond projectje thuis te komen en nog steeds een tas vol bolletjes garen.


In Zwitserland, toen ik mijn tasje weer liep mee te sjouwen, zag mijn moeder (ons mam of 's mam, zoals we haar noemen) het tasje. Zo een wilde ze ook wel, voor moederdag. Maar dan wel met langere hengsels, zodat ze 'm om haar schouder kon hangen.


U vraagt, wij draaien, dus bij terugkomst vloog ik naar de winkel voor weer 2 strengen Bobbinygaren. In plaats van de korte hengsels haakte ik 2 lange van 30 lossen. En ik maakte er een leuk, leren label op.

Reacties

  1. Hey Daphne,
    Oh, wat een leuke tas. Heel erg gaaf. Lijkt me een fijne tas om te gebruiken inderdaad. Heerlijk als je moeder blij wordt van je haakwerk.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is gaaf geworden zeg.
    Zo'n mooie tas wil toch iedereen.
    Grappig, hij maakt voor moederdag dus nog steeds iets zelf gemaakt, net als vroeger, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel chique, die tas.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De tas is mooi en handig. Je hebt jouw moeder er vast blij mee gemaakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar om zoveel bollen mee te nemen. Want je weet maar nooit. Stel je voor dat je te weinig bij je hebt.
    Je had een leuke bestelling. Mooi garen ook voor een tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel belangrijk: voldoende garen meenemen. Ik deed het afgelopen week ook, en kocht er ook nog wat bij. Maar ik haakte ook wat, en dat doe ik sommige vakanties niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, wel heel herkenbaar, veel bolletjes meenemen en er toch niet zoveel mee doen (omdat er genoeg anders leuks te doen is). Een leuke tas! Ik begrijp wel dat je moeder er ook een wilde.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige tas, is daar ook een patroon van te koop?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon vind je in het blogbericht Te Gekke Tas. Een link naar het patroon staat in bovenstaand blogbericht. Voor de schoudertas paste ik de hengsels aan. Dit staat hierboven ook beschreven.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon