Doorgaan naar hoofdcontent

Bretonse Strandtas

Zo, daar ben ik weer. Terug van vakantie. Nou ja, dat zijn we eigenlijk al een week of 6. Ik ben al weer 5 weken aan het werk en de meiden hebben de eerste twee schoolweken er al weer op zitten. Best spannend voor jongste, zij fietst nu elke dag naar de stad en moet nog even wennen aan het ritme op de middelbare school. Ook is het even gek om nu weer klein te zijn tussen al die hele grote jongens en meiden, want of je 12 bent of 18, dat is wel een heel groot verschil. Gelukkig heeft ze haar beste vriendin dichtbij, zij zit in dezelfde klas en komt haar elke ochtend ophalen en dat voelt vertrouwd. Net zoals de vele grote kinderen op school die ze al kent via haar grote zus. Over een paar weken weten we waarschijnlijk niet beter en is het allemaal heel gewoon geworden.

Ondanks dat het dus even geleden is, neem ik jullie graag even mee terug naar onze vakantie. Die brachten we door in Bretagne en Normandië. Vele zomervakanties vierden we al in Frankrijk, maar dit stukje was voor ons nog onbekend gebied. Bij Bretagne moest ik altijd denken aan het Bretonse streepje, waar ik van kinds af aan al dol op ben. Als kind droeg ik graag de truien van St. James en ook in de kledingkast en van onze meiden kwam het bekende streepje steeds terug. Heerlijk vond ik dan ook al die leuke winkeltjes in Bretagne met al die mooie, gestreepte spulletjes. Ik had me eigenlijk voorgenomen om op vakantie de Strandtas uit Zomer & Zee Haaksels te haken, maar voor vertrek ontbrak het me aan de tijd om de benodigde bolletjes te gaan kopen. Dat deed ik dus daarna, om het vakantiegevoel nog even vast te houden.


Bretagne was prachtig, we bezochten een aantal mooie plaatsen aan zee en in het binnenland.





Na een paar fijne dagen in Bretagne vervolgden we onze reis in Normandië, in een prachtig verblijf aan zee.



Natuurlijk werd er ook gehaakt, in de auto, aan zee, bij het appartement en aan het zwembad.


En thuisgekomen ging ik daar natuurlijk mee door.


Lekker in de tuin, in de schaduw, op mijn favoriete plekje.


Van mij mag de zomer nog wel even duren.


De Bretonse Strandtas maakt ik deze week af. Ik gebruikte in totaal 5 bollen Yarn and Colors Epic in de kleur Cream en 2 bollen in de kleur Navy. In totaal haakte ik 8 blauwe strepen, in de rondes 10-13-16-19-22-25-28-31. En als je goed kijkt, dan lijken de kruisteken een beetje op kleine visjes. Hoe toepasselijk.

Reacties

  1. Wat een fijn blogbericht. Heerlijke en prachtige foto's! Goede zondag! Liefs, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig om weer een berichtje te lezen.
    Mooie foto's van jullie vakantie.
    Ik houd ook van de Bretonse strepen. Eenvoudig en toch altijd een bijzondere uitstraling. Je tas is leuk!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig praatje.... zo leuk om te lezen.
    Met jongste komt het goed hoor! Onze jongste had ook zoveel zin om van de lagere school naar het voortgezet te gaan, maar eenmaal daar was de overgang heel groot. Ze heeft echt een tijdje moeten wennen, maar uiteindelijk werd alles op haar nieuwe school ook weer veilig en bekend.
    Mee foto's!!
    Prachtige omgeving.
    Zo leuk om na de vakantie een tas te hebben waar je blij van wordt en die je aan de vakantie doet terug denken.
    Ben je al weer met een volgende projectje bezig?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Daphne,
    Wat leuk om over jou zomer te lezen. Mooie foto's hoor.
    Je tas vind ik erg mooi geworden. Leuk met die strepen.
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi is Frankrijk he.
    Leuke tas heb je gehaakt, ik ben ook dol op streepjes.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk dat je er weer bent!! Mooie plaatjes vandaag, vakantie, thuis én tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er uit als een mooie vakantie. Je tas is leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Emily, heb je ook het volledige patroon van deze mooie tas?
    Ik wil hem graag maken.
    Groetjes Carin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon kun je vinden in het boekje Zomer & Zee Haaksels. Dit boekje kun je kopen bij o.a. Freubelweb (zie tabblad Boeken & Magazines op mijn blog) en bij verschillende handwerkwinkels.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas