Doorgaan naar hoofdcontent

Eiermutsje

Nog een week en dan is het al weer Pasen. Het eerste lekker lange weekend van dit voorjaar. Nu zullen de paasdagen dit jaar wel anders zijn dan anders. Geen bezoekjes aan onze ouders of eropuit. En ook geen gouden bruiloftsfeest voor mijn ouders, dat we op paaszaterdag zouden vieren. Onze feestoutfits blijven nog even in de kast, maar dat is niet zo erg. Ik vind het vooral heel sneu voor mijn ouders, die hier zo lang naar hebben uitgekeken. En naar de komst van mijn zusje en haar gezin. De datum is inmiddels verzet naar het najaar en we hopen maar dat het dan wel kan plaatsvinden en dat iedereen er in goede gezondheid bij kan zijn.

Pasen vieren we nu dus maar met zijn viertjes, dankbaar dat we elkaar hebben om van dit soort dagen samen te genieten.

De afgelopen jaren haakte ik voor Pasen altijd wel een of meer eiermutsjes. Op de basisschool mochten de meiden altijd een versierd ei mee naar school nemen voor een klasgenootje en daar moest dan natuurlijk altijd zo'n gehaakt mutsje bij. Van de moeder van een vriendinnetje van jongste kreeg ik pas het verzoek om een paar eiermutsjes te haken om op te sturen naar Japan (!), het patroon met de oortjes moest het worden.


Zijn ze niet leuk om de paastafel mee op te vrolijken of om op te sturen naar iemand die je een vrolijk Pasen toewenst? 

In mijn blogarchief is er ook nog een patroontje van de eiermuts met pompon, mocht je er liever één haken zonder oortjes.

Reacties

  1. Oh, wat vind ik dat jammer voor je ouders. En voor jullie allemaal natuurlijk. Maar deze eiermutsjes blijven leuk, corona of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is constant schakelen tussen je gedachtes en de gebeurtenissen. Teleurstellingen verwerken en weer door.
    Doodmoe worden we ervan, maar je hebt ook meteen weer gelijk, we zijn gezond een hebben elkaar..... en onze leuke hobby, dus even boos of verdrietig zijn en door.....
    Ik ga misschien vandaag eens even lekker in de tuin zitten haken, als het lukt om 2 van deze mutsjes te haken stuur ik ze op naar mijn schoonouders!
    Dank voor je linkjes.
    Sterkte en blijf gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Daphne,
    Wat een schattige eiermutsjes zijn het geworden. Ontzettend leuk geworden, en wat gaaf dat ze helemaal naar Japan gaan. Heerlijk om in deze tijd onze hobby te hebben. Ja, pasen zal heel anders zijn dit jaar. Hopelijk kunnen jullie in het najaar in alle gezondheid van elkaars samenzijn genieten.
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat sneu voor jullie en je ouders. Hopelijk kunnen jullie het in het najaar samen vieren.
    De Paasdagen zullen volgende week inderdaad heel anders zijn. Maar net als jullie hopen wij er als gezin samen van te genieten.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat sneu voor jullie allemaal. Geen feest, maar een feest in het vooruitzicht. Is even wennen, maar het is niet anders. Wat heb je enige mutsjes gemaakt. Ik ga het patroon bewaren. Bedankt fijne Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon