Doorgaan naar hoofdcontent

Lijntekening punchen

Een hele tijd geleden, toen er nog leuke wolbeurzen waren, kocht ik bij Knit & Knot bij de stand van Saskia (die ik toen nog niet zo goed kende) van By Philon een punch needle. Ik deed een poging er iets leuks mee te maken, maar het lukte me toch niet zo goed als dat ik had gedacht dat het zou zijn. De punch needle verdween in een mand in de hobbykamer. Op een zaterdagochtend, jaren later, pakte ik 'm toch weer eens uit de mand. Ik had namelijk de laatste tijd veel gekeken naar lijntekeningen, eenvoudige illustraties getekend met slechts één lijn. Dit leek me een mooi en eenvoudig uitgangspunt voor een punch needle project.

Ik kon me herinneren dat ik de vorige keer nogal aan het klooien was met de naald, die niet goed bleef zitten. Na het bekijken van een paar handige instructiefilmpjes op internet haalde ik de naald uit elkaar. Ik zag meteen wat het probleem was, het wieltje zat niet goed vast. Daarmee was het eerste probleem al verholpen.

Ik zocht de tekeningen op die ik wilde gebruiken, zette de helderheid van mijn telefoon op maximaal, legde de stof erop en trok het met een dun vulpotlood over.

Eerlijk is eerlijk, een pro zal ik niet worden, maar was leuk om te doen.

Ik had nog twee lijstjes waar ik iets nieuws in wilde doen en dus maakte ik nog een tweede exemplaar.

Deze lukte al een stuk beter. De achterkant spoot ik in met lijmspray om het te fixeren (vandaar de vochtige plek op het doek).

Al met al ben niet ontevreden over het eindresultaat. Ze staan nu gezellig op de plank boven de bank.

Reacties

  1. Wat staat dat mooi op het plankje!
    Prachtige eenvoud zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Ik heb het ook geprobeerd, maar vind het best lastig nog!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon