Doorgaan naar hoofdcontent

Ajour tasje

Regelmatig krijg ik een berichtje van iemand die bezig is met een van mijn haakpatronen. Zo kwam het patroon van het Ajour Tasje weer voorbij dat ik jaren geleden haakte. Eerder kocht ik bij Søstrene Grene een mooi groen bolletje katoen. 


Ik ging met het oude patroon aan de slag en kon het niet laten om het patroon ook meteen even op te poetsen. Een aantal omschrijvingen kon best wat duidelijker.

Het tasje haak je dus met slechts één bolletje katoen en is superschattig als schoudertasje voor een kleine dame. Zo kan ze zelf haar portemonneetje, zakdoek, lippenstiftje of andere spulletjes meenemen.

Het gratis haakpatroon download je hier:

Meer uitleg over het patroon geef ik in 


Reacties

  1. Blijft mooi, dit haak patroon!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, die moet ik ook eens haken. Dank je wel weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Ga ik zeker uitproberen! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk tasje. Echt te schattig.
    Dankjewel voor het patroon.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt super cutiee! En een prachtige kleur groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, ik zit vast bij rij 12 van jouw patroon. Ik geraak er niet aan uit, helaas.

    Er staat "1hv om de 2l na het stokje"
    en vervolgens ook nog "1 cluster van 3st om de 2l van vorige ronde".
    Sorry ik ben een beginner... moet ik dan in elke losse 1 hv doen en in elke losse 1 cluster van 3 haken? Klinkt mss heel stom, maar ik krijg het niet voor elkaar en vind het echt wel een heel tof patroontje. Dus ik zou het zo graag laten lukken :) Dank je wel voor de hulp!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In het volgende filmpje laat ik de overgang van toer 11 naar 12 zien:
    https://youtu.be/8VF3GtMdjWk
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk patroon! Ik heb veel ervaring met recht haken maar nog niet met rond. Bij toer 2 t/m 10 ga ik al scheef. Mijn toer schuift na 72 vasten steeds een stukje op, terwijl ik wel bij mijn steekmarkeerder uitkom. Wat doe ik dan verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je doet niets verkeerd. :-) Als je heen en weer haakt, dan komen de steken recht boven elkaar. Haak je rond, dan schuiven de steken steeds een beetje op.

      Verwijderen
  9. Hallo Daphne.
    Wat een leuk patroon. Ik heb raffia garen gekocht. Het garen geeft aan dat ik haaknaald 5 moet gebruiken.
    Nu is mijn vraag als ik de tas groter of kleiner wil maken waar moet het aantal steken dan deelbaar door zijn om hetzelfde patroon aan te kunnen houden?
    Ik hoop dat je me verder kunt helpen.
    Hartelijke groet, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens het patroon start je met een ketting van lossen van 33.
      Wil je 'm smaller? Start dan met een ketting van lossen van 33-6 (of -12, of -18, etc).
      Wil je 'm breder? Start dan met een ketting van lossen van 33+6 (of +12, of +18, etc).

      Verwijderen
  10. Wat is de afmeting van dit tasje?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas