Doorgaan naar hoofdcontent

Pannenlappen

Ik vind het altijd zo leuk als er uit onverwachte hoek een haakverzoekje komt. Nu heb ik niet altijd tijd voor dit soort verzoekjes en ben ik behoorlijk selectief, projecten die veel tijd in beslag nemen of die ik echt niet leuk vind, daar zeg ik tegenwoordig echt nee tegen. Ik haak tenslotte voor mijn plezier en wil dat graag zo houden. Maar er kwam dus pas weer zo'n verzoekje uit onverwachte hoek, of ik een paar pannenlappen wilde haken. Helemaal leuk, goed te overzien én ik kon er mijn creatieve brein op loslaten. 

Ik had precies 2 bolletjes Yarn and Colors Epic in deze kleur, voor één pannenlap had ik dus niet meer dan één bolletje. En ze moesten (nou ja, het moest niet, maar dat wilde ik) mooi vierkant zijn. Na wat puzzelen kwam ik op het idee om vanuit de hoek de hoogte en de breedte in te werken, precies evenredig, zodat de pannenlap, hoe groot deze ook zou worden, altijd vierkant zou zijn.


Ik begon met het lusje en haakte van daaruit verder. En wat bleek, aan één bolletje per pannenlap had ik ruim voldoende. Het werden lekker grote pannenlappen én er kon nog een randje omheen. Helemaal blij was ik met het resultaat, en gelukkig ook degene voor wie ik ze haakte. 

Het patroon schreef ik uit, zodat jij ze ook kunt maken, voor jezelf of als cadeautje.


Reacties

  1. Wat zijn ze mooi! En zo gezellig op de foto met de Vrouwenmantel erbij.
    Leuk ook om op de camping te haken. Mooi klein project. Dank voor het delen van het patroon. Ik stop een paar bolletjes in de "vakantiekoffer".
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor het delen van dit leuke patroon Daphne!
    xxx Brigit (Gittepetit)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Daphne,
    Wat zijn ze leuk geworden. Echt heel mooi. Gezellige foto ook zo. Echt een mooi project. Dankjewel voor het delen van het patroon.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel. Heel leuk zijn ze, vierkant maar dan anders door de lus aan een punt. Patroon wordt opgeslagen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie pannenlappen! Bedankt voor het fijne patroon.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Astrid van Akkerveeken2 juli 2023 om 10:10

    Dankjewel Daphne voor dit fijne patroon van de leuke pannenlappen!
    Alvast ‘n fijne zomervakantie gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Te gekke tas

Gestrikt