Doorgaan naar hoofdcontent

Vakantie vlaggetjes

Na mijn blogbericht over de Kitscherige Camping Kaars hield ik mijn gebruikelijke zomerstop. Het haken en breien ging natuurlijk in de tussentijd gewoon door. En er kwam een nieuwe hobby bij, het stippen, in en op allerlei mogelijke manieren. Maar daar vertel ik op een ander moment meer over.

We vierden onze vakantie grotendeels aan het Meer van Annecy in Frankrijk. We reden in de voorgaande jaren al vaak door dit gebied, onderweg van ons vakantieadres in Frankrijk naar mijn zusje in Zwitserland en namen ons al langer voor om hier een keer vakantie te vieren, omdat we het er zo mooi vonden. Vorig jaar al hadden we een fijne plek gereserveerd, maar door het welbekende virus schoven we de reservering door naar dit jaar. Ook nu moest ik even wennen aan het idee om naar het buitenland te gaan, maar met alles voor onszelf en ons gezonde verstand besloten we toch te gaan. En daar hebben we geen moment spijt van gehad. Wat een fijne plek om vakantie te vieren, lekker buiten te zijn en moois te bekijken. We genoten alle vier met volle teugen van de prachtige omgeving en het lekker even weg zijn. We maakten veel uitstapjes waarbij we de drukte vermeden en genoten van de rust bij ons vakantieverblijf met een boek, een spelletje of (in mijn geval) een haakwerkje.

Na het haken van de Kitscherige Camping Kaars had ik zin in nog een klein projectje. Iets met tassels, want bij Sostrene Grene in Annecy had ik een tasselmaker gekocht. Ik had nog wat bolletjes katoen bij me, die eigenlijk voor een WIP bedoeld waren, maar waarvoor ik de juiste maat haaknaald niet meer kon vinden tussen mijn vakantiehaakspullen. Ik koos voor twee tinten blauw en twee tinten groen. Omdat ik slingers haken altijd leuk vind, moest het een vlugge vlaggenlijn worden. 


Ik haakte twaalf vlaggetjes, van elke kleur drie.


Vervolgens ging ik met de tasselmaker aan de slag.


Wat een handig ding! 


En wat zijn ze toch leuk, die gekleurde flosjes.


De vlaggetjes haakte ik niet vast aan een ketting van lossen, zoals ik meestal doe. Deze keer haakte ik vasten aan de bovenkant van het vlaggetje en bij de laatste steek wisselde ik van kleur naar het volgende vlaggetje, om vervolgens weer met vasten verder te gaan bovenaan het volgende vlaggetje.
 
Wat staat ie leuk hè, op de veranda van onze stacaravan aan het meer van Annecy, waar we trouwens een heerlijke vakantie toe hadden. Het weer had best wat zonniger gekund, maar er was veel te doen en zien voor ons viertjes. Wie weet gaan we er nog een keertje terug.


Reacties

  1. Ze zijn echt super leuk!!
    Mooie kleurtjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zijn echt super leuk. Echte Daphne kleurtjes haha :-)
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon